سلامت نیوز: دستیار تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: افراد در فصل زمستان از مصرف موادغذایی دارای طبع سرد پرهیز کنند و این موادغذایی را با یک ماده غذایی گرم مانند خرما مصرف کنند تا از ساخته شدن بیش از حد خلط بلغم پیشگیری شود.

مژگان تن‌ساز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: فصل زمستان دارای طبیعت سرد و تر است و خلط بلغم در این فصل بیشتر ساخته می‌شود.
 
وی گفت: فصل زمستان برای افراد صفراوی مزاج که دارای طبیعتی گرم و خشک هستند، مفید است ولی برای افراد بلغمی مزاج و افراد بالای 60 سال مضر است.

دستیار تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان داشت: در این فصل به دلیل بسته شدن منافذ بدن، بخاراتی که تولید می‌شود، ریزش پیدا می‌کند و به صورت نزله درمی‌آید.
 
تن‌ساز ادامه داد: نزله موجب بروز بیماری‌هایی مانند زکام، انواع سرماخوردگی، ذات‌الریه و ذات‌الجنب می‌شود که بروز این بیماری‌ها در این فصل افزایش پیدا می‌کند.
 
*درد مفاصل در فصل زمستان افزایش پیدا می‌کند

وی اضافه کرد: افرادی که به دردهای مفاصل مبتلا هسنتد، دردشان در این فصل افزایش پیدا می‌کند. افرادی که سرد مزاج هستند در این فصل از مصرف موادغذایی دارای طبع سرد پرهیز کنند و این موادغذایی را با یک ماده غذایی گرم مانند خرما مصرف کنند به دلیل اینکه از ساخته شدن بیش از حد خلط بلغم پیشگیری می‌کند.

دستیار تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: افراد در این فصل بهتر است از غذاهای گرم و خشک استفاده کنند همچنین بیشتر لباس‌های ابریشمی و پشمی بپوشند و در جای گرم بخوابند و حتی‌الامکان از خوابیدن روی زمین پرهیز کنند؛ ورزش کردن در این فصل موجب افزایش خلط صفرا می‌شود و بدن را گرم و از بروز بیماری‌ها پیشگیری می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha