سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بیشتر خطاهای پزشکی در بیمارستا‌ها، به‌علت نبود آموزش‌های لازم و نظارت مناسب است.

حسن تأمینی‌لیچایی در گفت‌و‌گو با خانه ملت، با بیان این که متأسفانه در چند سال اخیر میزان خطاهای پزشکی افزایش چشم‌گیری پیدا کرده است، گفت: خطاهای پزشکی از جمله خطاهای نابخشودنی در عرصه درمان است، از این‌رو مسئولان مرتبط به‌ویژه جراحان و پرستاران باید دقت زیادی کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر این که بروز خطاهای پزشکی در بخش درمان به‌ علت دو مشکل اساسی رخ می‌دهد، افزود: بحث نبود آموزش‌های مناسب برای همه مقاطع پزشکی به‌ویژه پیراپزشکان در افزایش خطاهای پزشکی تأثیرگذار است.

وی با بیان این که تا چند سال قبل مردم از کیفیت بخش درمان به ویژه عمل‌های جراحی گلایه داشتند و برای درمان به خارج از کشور سفر می‌کردند، بیان کرد: خوشبختانه هم‌اکنون بیمارستان کشور از نظر تجهیزات پزشکی در شرایط مطلوبی به‌سر می‌برند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم، پایین بودن نظارت در بخش درمان را یکی از علت‌های افزایش خطاهای پزشکی خواند و یاد‌آور شد: به‌طور حتم افزایش نظارت در بخش درمان به‌ویژه بیمارستان‌ها، موجب رشد و توسعه کیفیت در این بخش‌ها می‌شود.

تأمینی‌لیچایی با تأکید بر این که هم‌اکنون برنامه‌های نظارتی در بیمارستان‌های خصوصی به صورت مناسب اجرا می‌شود، بیان کرد: اجرای این‌گونه برنامه‌ها موجب رضایت مردم از ارائه خدمات در بیمارستان‌های خصوصی  و به تبع آن کاهش خطاهای پزشکی شده است.

این نماینده مجلس هشتم، با بیان این که بیمارستان دولتی از نظر نظارت  بسیار نامطلوب است، افزود: در صورتی که نظارت در بخش بیمارستان‌های دولتی هم به حد مجاز و مناسب برسد، به طور حتم کیفیت ارائه خدمات این بیمارستان‌ها به شرایط ایده‌آل باز می‌گردد.

وی با بیان این که هم‌اکنون امکان‌های بخش درمان از نظر پرسنل و تجهیزات با ارائه خدمات به مردم هم‌خوانی ندارد، یادآور شد: متأسفانه میزان بخش درمان و بیمارستان‌های کشور از نظر تجهیزات و امکان‌ها از استانداردهای جهانی فاصله دارد.

تأمینی‌لیچایی با بیان این که افزایش ساعت‌های آموزشی و توسعه نظارت بر بخش درمان نیازمند اختصاص اعتبارهای لازم است، افزود: دولت و مجلس باید برای توسعه این بخش‌ها اعتبارهای مناسبی را در بودجه اختصاص دهند./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha