یکشنبه ۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 37248

برخی موضوعات پیش پا افتاده، اگرچه کم اهمیت به نظر می آید اما توجه به آن برای حفظ سلامت و تامین بهداشت شخصی بسیار ضروری است.

سلامت نیوز : برخی موضوعات پیش پا افتاده، اگرچه کم اهمیت به نظر می آید اما توجه به آن برای حفظ سلامت و تامین بهداشت شخصی بسیار ضروری است. در سایت «MSN» به برخی از این نکات اشاره شده است که شاید کمتر کسی به آن توجه می کند تعدادی از سوالات بهداشتی و پاسخ آن را در این مطلب مطالعه کنید:

روکش پلاستیک نازک داخل کرم ها؛متخصصان پوست معتقدند این پلاستیک مانع از قرار گرفتن کرم در معرض نور و هوای آزاد می شود.

افزودن آب به شامپو:افزودن آب به شامپوهایی که زیاد کف می کند مانعی ندارد اما افزودن آب به شامپوهایی که کف نمی کند توصیه نمی شود؛ زیرا آب اضافه مانع از بین رفتن چربی مو می شود.

شست وشوی برس های آرایشی: شست وشوی برس ماهی یک بار کافی است. برس را در آب ولرم و کفی فرو ببرید، آب بکشید و با حوله تمیز خشک کنید سپس با سشوار موهای برس را کاملا خشک کنید.

کیسه کشیدن روی جوش ها؛کیسه کشیدن محکم روی جوش ها باعث بدتر شدن آکنه می شود.

کشیدن مداد در قسمت داخل چشم؛ به دو چیز باید توجه کرد، ممکن است لرزش دست به سطح چشم شما آسیب برساند و این که در صورت ابتلای چشم به عفونت، این امر باعث آلوده شدن مداد چشم خواهد شد و به محض قرار دادن در چشم دیگر، میکروب ها شروع به تکثیر کردن می کند. برای پیشگیری قبل از استفاده، مداد چشم را بتراشید و بلافاصله پس از استفاده در آن را بگذارید.

استفاده از موچین مخصوص ابرو برای انجام کمک های اولیه؛ از آنجا که هنگام خارج کردن شیئی از پوست ممکن است قارچ یا باکتری به قسمت های دیگر منتقل شود، بهتر است پس از استفاده از موچین آن را برای چند دقیقه در آب جوش بجوشانید. قبل از استفاده برای آرایش با الکل تمیز کنید.

قرار دادن کرم ضدآفتاب در داخل داشبورد خودرو؛ با گرم شدن داخل خودرو بر اثر آفتاب، ماده فعال کرم شروع به تجزیه شدن می کند. از این رو توصیه اکید می شود که کرم ضدآفتاب را در خودرو نگه ندارید.

قرار دادن کرم مرطوب کننده در سرویس بهداشتی؛در صورت هر بار محکم بستن در کرم و مصرف آن در عرض ۶ تا ۸ هفته، مشکلی پیش نمی آید، توجه داشته باشید، رطوبت زیاد و طولانی  مدت می تواند باعث رشد باکتری و قارچ در کرم شود.

مخلوط کردن کرم ها؛مخلوط کردن کرم های حاوی رتینوئید و مرطوب کننده دست مانعی ندارد اما مخلوط کردن کرم ضد آفتاب با کرم دیگر باعث از بین رفتن خاصیت ضد آفتابی آن می شود. به جای این کار از این کرم ها به طور جداگانه استفاده کنید. هیچ گاه کرم حاوی اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک، اسید آلفاهیدروکسی را با کرم حاوی هیدروکونیون، رتینول ویتامینC مخلوط نکنید.بعضی اوقات، این نوع ترکیب باعث جوش می شود.

استفاده از لوازم آرایشی در وسایل نقلیه عمومی:لمس کردن سطحی که هزاران نفر با آن تماس داشته اند، سپس استفاده از همان دست برای آرایش می تواند آلودگی را منتقل کند.

بهداشت لیف حمام:رطوبت که در لیف می ماند، محل مناسبی برای رشد باکتری به حساب می آید. بنابراین پس از شستن، بگذارید کاملا خشک شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha