یکشنبه ۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 37251
سلامت نیوز : برنامه ریزی برای ازدواج جوانان امری ضروری است که هم والدین و هم مسئولان باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.اما نکته ای که از آن غافلیم، ضرورت آموزش مستمر و دائمی چه قبل از ازدواج و چه بعد از آن است.

برپایی چند ساعت کلاس آموزشی در این زمینه تنها رفع تکلیف است که با وجود صرف هزینه، کارآیی چندانی ندارد. در این زمینه دکتر محمد اسماعیل مطلق مدیرکل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده برای ارائه آموزش های قبل از ازدواج به زوج ها به ایسنا گفته است: پیش از این، زمان نیم ساعته برای آموزش های هنگام ازدواج برای زوج ها لحاظ می شد اما اکنون به دنبال اقدامات صورت گرفته زمان این آموزش به دو ساعت افزایش یافته است و حتی در بعضی از دانشگاه های علوم پزشکی این آموزش طی ۴ساعت ارائه می شود.

 در زمینه این خبر باید گفت که نه آن نیم ساعت قبل کارآیی داشته است و نه این ۴ساعت. جوانان و به خصوص آن ها که در آستانه ازدواج به آموزش دائمی و مستمر نیاز دارند چرا که زندگی جاری است و مشکلات هر روز آن هم خاص همان روز است. به عبارت دیگر جوانان همواره به کسب مهارت های گوناگون در مقاطع مختلف زندگی شان نیاز دارند.

شاید هم بتوان یکی از دلایل اصلی استفاده از شبکه های غیرمجاز را کافی نبودن اطلاعات ارائه شده از مجاری علمی و مجاز آن دانست.بنابراین همگان اذعان خواهند کرد که نیاز به پرسش و یافتن جواب علمی و منطقی خواسته همیشگی جوانان است و چه بسا دختر و پسری که تازه ازدواج کرده اند یا در آستانه ازدواج قرار دارند برایشان سوالات متعدد و فراوانی پیش آید که نیاز به مشاوره پیدا کنند. جا دارد که رسانه ملی، شبکه ای را به آموزش مهارت های زندگی، بهداشت ازدواج، روابط همسران، تعامل با خانواده و ...اختصاص دهد و تنها به چند ساعت آموزش در این زمینه بسنده نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha