سلامت نیوز : محققان انگلیسی پس از انجام مطالعه‌ای که به مدت ۱۱ سال به طول انجامید متوجه شدند که مصرف داروهای ضد کلسترول هیچ خطری برای افراد ندارد.
به گزارش خبرگزاری سینا به نقل از رویترز، نتایج این آزمایشات نشان داده است که داروهای کاهش دهنده کلسترول بد خون (LDL) حتی بیش از یک دهه پس از مصرف همچنان برای کنترل این عارضه مفید بوده و در عین حال عوارض جانبی جدی و حادی مثل افزایش احتمال ابتلا به سرطان، ایجاد نمی‌کنند.

پیش از این محققان بر این باور بودند که مصرف داروهای کلسترول منجر به بروز بیماری‌های قلبی و سرطان در افراد می‌شود اما این تحقیقات تمامی این احتمالات را از بین برده است.

نکته قابل توجه این است که این دارو علاوه بر اینکه هیچ خطری را برای افراد در برندارد، از بروز بیماری قلبی و سرطان نیز جلوگیری می‌کند.

نتایج این بررسی‌ها به افرادی که برای کاهش خطر احتمالی حمله قلبی از این دارو‌ها استفاده می‌کنند نسبت به بی‌خطر بودن آن‌ها اطمینان می‌دهد.
پزشکان می‌گویند البته داروهای استاتین (داروهای مخصوص پایین آوردن کلسترول خون) فاقد عوارض جانبی نیستند مثلا موجب حالت تهوع، درد عضلانی یا آسیب‌های کلیوی یا کبدی می‌شوند اما این احتمال بسیار بعید است و در موارد مصرف بسیار طولانی ممکن است به وجود آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha