یکشنبه ۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 37258

زغال اخته و سس سویا باعث لکه دارشدن دندان‌ها می‌شوند در حالیکه سبزیجات ، پنیر، میوه‌های سفت به سفید شدن دندان‌ها کمک می کنند.

چه بخوریم تا دندان های سفیدی داشته باشیم؟
سلامت نیوز: دندانپزشکان اعلام کردند: زغال اخته و سس سویا باعث لکه دارشدن دندان‌ها می‌شوند در حالیکه سبزیجات ، پنیر، میوه‌های سفت به سفید شدن دندان‌ها کمک می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، اجتناب از مصرف غذاهایی که باعث ایجاد لکه بر دندان‌ها می شود، می تواند به سفید نگه داشتن دندان‌ها کمک کند.

دکتر ریموند پادگان ، استاد دانشگاه و رئیس گروه دندانپزشکی در این خصوص می گوید: «امروزه در بین بسیاری از افراد که از تکنیک‌های سفید کردن دندان‌ها استفاده کرده‌اند این نگرانی وجود دارد که چگونه می توانند سفیدی دندان خود را حفظ کنند.»

میوه‌های سفت و سبزیجات مثل سیب، لوبیا سبز، گل کلم، هویج و کرفس در هنگام جویدن به مالش سطح دندان‌ها کمک می‌کنند و جریان بزاق را افزایش می دهند که این عمل باعث خنثی شدن محیط اسیدی دهان می شود و از دندان ها محافظت می کند.

فرآورده های لبنی ، به ویژه گروهی که دارای کلسیم بالا هستند از جمله پنیر به سفید نگهداشتن دندان ها کمک می کنند. این امر به دلیل وجود اسید لاکتیک موجود در این محصولات است که از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند. همچنین پنیر سفت نیز در حذف ذرات غذایی که بر روی دندان ها باقی مانده، نقش بسزایی دارد.

مردم نیز باید با محدود کردن و یا خودداری از مصرف غذاها و محصولات دیگر که باعث لکه های دندانی می شوند مانند تنباکو ، سس سویا ، نوشابه ها و زغال اخته، از بروز این عارضه جلوگیری کنند، زیرا باید توجه داشت که سفید کردن دندان‌ها باعث اثرات کوتاه مدتی مانند ایجاد حساسیت در دندان ها می شود و استفاده بیش از حد از سفید کننده های دندانی منجر به آسیب های دائمی از جمله فرسایش مینای دندان می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha