سلامت نیوز: مسئول آموزش، جذب، و حفظ اهدای کنندگان خون آذربایجان غربی گفت: 88 درصد از افرادی که در طول عمر خود اقدام به اهدای خون مستمر کرده‌اند، کمتر از سایر افراد به بیماری‌های قلبی - عروقی و سکته‌های قلبی و مغزی مبتلا می‌شوند.

ناصر حریقی در گفت‌وگو با ایسنا، به فواید اهدای خون بر افراد اشاره کرد و افزود: اهداکنندگان مستمر خون، در کهنسالی کمتر از دیگران به بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان دچار شده و یا شدت بیماری در آنها کمتر است.

وی با اشاره به این‌که سه مرکز ثابت اهدای خون در ارومیه و 8 پایگاه نیز در سایر شهرستان‌های استان در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: تلاشمان بر این است که در سال جاری به جای افزایش تعداد مراکز اهدای خون، پایگاه‌ها با تجهیزات جدیدتر ارتقا یافته و بروز رسانی شوند.

حریقی با تاکید بر این‌که بسیاری از مردم شهر ارومیه با لزوم اهدای خون به‌خوبی آشنا نیستند، عنوان كرد: با وجود این‌که مردم شهر ارومیه یک سوم جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، اما 50 درصد خون‌های اهدایی در استان توسط شهروندان ارومیه تامین می‌شود.

مسئول آموزش، جذب، و حفظ اهدا کنندگان خون آذربایجان غربی بیان كرد:  با توجه به این‌که در کشورمان مبنای تامین خون سالم براساس اهدای خون داوطلبانه و با نیت انسان دوستانه است، بر این اساس سازمان انتقال خون در اطلاع رسانی‌های خود بیشترین تلاش را بر فرهنگ سازی و تاکید بر توجه به جنبه‌های الهی و انسان دوستانه اهدای خون خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha