سلامت نیوز: رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت: دختران نوجوانی که رژیم‌های سخت می‌گیرند، در معرض کمبود مواد مغذی قرار گرفته و به سوءتغذیه مبتلا می‌شوند.

مجید حاجی‌فرجی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت:‌ موضوع چاقی و اضافه وزن یکی از مسائل مهمی است که جوانان و نوجوانان را درگیر خود می‌کند.

وی گفت: دختران نوجوانی که رژیم‌های سخت می‌گیرند در معرض کمبود مواد مغذی قرار می‌گیرند و به سوءتغذیه مبتلا می‌شوند.
 
رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت: برخی نوجوانان دختر دچار وسواس در خوردن می‌شوند؛ نوجوان خود می‌داند که نسبت به خوردن وسواس به خرج می‌دهد.
 
وی گفت: وقتی اطرافیان که به او القا می‌کنند که در خوردن وسواس به خرج می‌دهی، او را دچار اضطراب در خوردن می‌کنند، به همین دلیل شروع به خوردن مواد غذایی می‌کند و بیش از حد نیاز مواد پرکالری و قندهای ساده مصرف می‌کند.
 
حاجی‌فرجی اضافه کرد: به دلیل اینکه نوجوان بیش از حد مواد غذایی مصرف کرده است، دچار عذاب وجدان می‌شود و می‌خواهد این اضافه دریافت را از بین ببرد و به همین دلیل به استفراغ عمدی یا استفاده از قرص‌های لاغری روی آورده و خودسرانه این کارها را انجام می‌دهد و اعضای خانواده نیز او را در انجام این کار تشویق می‌کنند.
 
وی ادامه داد: استفراغ عمدی می‌تواند موجب کمبود ریز مغزی‌ها در نوجوان شود و می‌تواند برای فرد مشکل ایجاد کند؛ به همین دلیل خانواده‌ها باید نسبت به تغذیه نوجوانان توجه بیشتری داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha