سلامت نیوز: عفونت ادرای با بی قراری و بی خوابی و در برخی مواقع کاهش وزن و رشد در شیرخوار نیز همراه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خببرنگاران ؛دکتر وحید قبادی دانا، دارای بورد تخصصی از دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این که نارسایی کلیوی مهم ترین عارضه عفونت ادراری است افزود: بی توجهی، عدم درمان مناسب و کامل عفونت ادراری می تواند سبب اختلال در عملکرد کلیه ها شده و منجر به دیالیزی شدن کودک برای جبران نقص عملکرد کلیه ها شود.

وی گفت: عفونت ادرای با بی قراری و بی خوابی و در برخی مواقع کاهش وزن و رشد در شیرخوار نیز همراه است.

این متخصص کودکان با اشاره به روش های تشخیص عفونت ادراری، گفت: برای تشخیص صحیح این عارضه باید نمونه ادراری به شیوه صحیح از کودک یا شیرخوار گرفته شود. در شیرخواران باید ناحیه تناسلی به خوبی شسته شده و سپس در زمانی که پوشک شیرخوار خشک است کیسه ادراری چسبانده شود که پس از چند دقیقه شیردادن احتمالا ادرار شیرخوار به درون کیسه ادراری جاری می شود و والدین باید طی مدت کوتاهی نمونه ادرار را به آزمایشگاه برسانند.

قبادی با بیان این که پس از گرفتن نمونه ادراری مصرف آنتی بیوتیک تجویز شده توسط پزشک باید آغاز شود گفت: کودکانی که دچار استفراغ هستند یا قادر به نوشیدن مایعات نیستند یا آب بدن آنها به صورت قابل توجه کاهش یافته و نیز شیرخواران کوچک تر از یک ماه و بیمارانی که احتمال عفونت شدید و گسترده دارند را در بیمارستان بستری و با آنتی بیوتیک تزریقی درمان می شوند.

وی افزود: اگر تشخیص عفونت کلیوی قطعی نباشد و یا در تصویربرداری ریفلاکس ادراری مشاهده شود، معمولا پزشک معالج والدین را توصیه به انجام اسکن هسته ای برای نمایش عملکرد کلیوی می کند.

قبادی دانا در پایان خاطر نشان کرد: شیرخوار یا کودکی که دچار عفونت ادراری شده است باید تحت نظر پزشک معالج خود آزمایشات دوره ای ادرار را در زمان توصیه شده انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha