یکشنبه ۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 37283
سلامت نیوز: مدیرعامل انجمن دیابت ایران گفت: دیابتی‌ها برای کنترل قند خون خود نیاز دارند روزانه بین 3 تا 6 بار از دستگاه گولوکومتر استفاده کنند اما عدم پوشش بیمه‌ای باعث شده از این جهت هزینه‌های زیادی به بیماران دیابتی تحمیل شود.

کامران نیکو سخن در گفت‌وگو با فارس مهمترین چالش بیماران دیابتی را موضوع آموزش و تحت پوشش نبودن نوارهای تست قند خون دانست و گفت: در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا آموزش به عنوان رکن اساسی درمان پذیرفته شده است.

وی افزود: اگر فرد مبتلا به دیابت آموزش نبیند و در برنامه‌های آموزشی شرکت نکند، بیمه هزینه‌های درمان آن شخص را نمی‌پردازد چرا که امروزه ثابت شده فرد دیابتی آموزش دیده می‌تواند فعالانه برای درمانش با پزشک مشارکت کند و جلوی بسیاری از عوارض دیابت را بگیرد.
 
مدیرعامل انجمن دیابت ایران ادامه داد: این موضوع باعث می‌شود که بیمه‌ها با تقبل هزینه‌های ناچیز از پرداخت هزینه‌های گزاف عوارض دیابت مانند پیوند کلیه، دیالیز، پیوند چشم و عمل قلب باز رهایی پیدا کنند؛ تمامی این موارد صرفاً هزینه‌های عوارض مستقیم این بیماران است و مسائل اجتماعی مانند از کار افتادگی هزینه‌های دیگری را طلب می‌کند.

وی تأکید کرد:‌ یکی از وسایل که دیابتی‌ها جهت کنترل قند خون خود به آن احتیاج دارند دستگاه گولوکومتر و نوارهای مختص به آن است؛ فرد مبتلا به دیابت نوع یک و برخی افراد مبتلا به دیابت نوع دو روزانه بین سه تا 6 بار باید قند خون خود را اندازه بگیرند اما متأسفانه این هزینه‌ها از طریق شرکت‌های بیمه پذیرفته نمی‌شود.

رئیس فدراسیون بین المللی دیابت در خاورمیانه و شمال آفریقا تصریح کرد: بعضی از دیابتی‌ها نیز به دلیل مشکلاتی اعم از لرزش دست و ضعف بینایی برای تزریق انسولین باید از ابزارهای خاصی مانند قلم‌های انسولین استفاده کنند؛ متأسفانه قلم‌های انسولین نیز تحت پوشش بیمه نیست و هزینه استفاده از آن برای افراد مبتلا به دیابت بسیار بالاست، پرداخت این هزینه‌های ناچیز از سوی بیمه‌ها باعث می‌شود که شرکت‌های بیمه نیز در آینده از پرداخت هزینه‌های چندین برابری درمان در امان باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha