سلامت نیوز: یک كارشناس آزمایشگاه گفت: استفاده از ظروف یكبار مصرف پلمیری برای غذای گرم بسیار خطرناك است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، مسعود معمار كارشناس آزمایشگاه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی هرمزگان با اشاره به ایام ماه محرم و استفاده از ظروف یك بار مصرف در توزیع غذا و نذورات گفت: این روزها استفاده از ظروف یک بار مصرف بسیار متداول شده است، آبمیوه و بستنی‌ فروشی‌ها، پیتزا فروشی‌ها و حتی سلف‌ سرویس‌ها در ادارات و دانشگاه‌ها و عده‌ای هنگام پخش غذای نذری یا حتی در میهمانی‌هایشان به وفور از ظروف یك بار مصرف پلیمری استفاده می‌کنند.

معمار با اشاره به اینکه وقتی غذا داخل این ظروف ریخته می‌شود، بسیاری از مواد موجود در ظرف به غذا منتقل می‌شود، افزود: طبق نگهداری مواد غذایی در مجاورت ظروف یک‌بار مصرف منجر به آزاد سازی مونومرهای ظرف، و ترکیب آن با محتویات غذا می‌شود.
 
وی ادامه داد: استفاده از این ظروف که جنس آن‌ها پلی‌استایرن، پلی‌اتیلن، پلی وینیل کلرید هستند برای نوشیدنی‌ها و غذاهای داغ مانند چای، شیر، آش، پیتزا مجاز نیست.

معمار استفاده نابه‌جا از این ظروف را بسیار خطرناك دانست و افزود: استفاده نابه‌جا از این ظروف می‌تواند موجب آزاد شدن مواد آلی و ترکیبات شیمیایی موجود در دیواره ظروف و ورود آن‌ها به داخل مواد غذایی شود که مصرف آن‌ها برای سلامتی مضر است.
 
كارشناس آزمایشگاه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی هرمزگان با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و توزیع نذورات در این ایام خاطر نشان كرد: ظروف یك‌بار مصرف گیاهی استفاده کنند كه مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی است.

وی با اشاره به این‌كه مردم باید از نگهداری غذاهای داغ و چرب در ظروف پلاستیکی اجتناب کنند، تصریح كرد: بر اثر نفوذ غذاها به خصوص روغن‌ها با سطوح ظروف یك‌بار مصرف پلاستیكی، این ظروف، به محیطی مناسب برای رشد انواع میکروب‌ها تبدیل می‌شود که این خود می‌تواند موجب آلودگی غذاها شود و اگر مواد غذایی داخل این ظروف اسیدی باشد نیز خطرناک است و برای فرد مصرف کننده مشکل ایجاد خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha