سلامت نیوز: استفاده از رادیو داروها در پیوند سلول های بنیادی فقط محدود به امریكا بوده كه هم اكنون در مركز تحقیقات هماتولوژی انكولوژی و پیوند سلول های بنیادی دانشگاه علوم پزشكی تهران انجام گرفته است.
 
دكتر امیر علی حمیدیه رئیس بخش پیوند سلول های بنیادی كودكان مركز تحقیقات هماتولوژی انكولوژی و پیوند سلول های بنیادی دانشگاه علوم پزشكی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: تاكنون بیش از 3500 مورد پیوند سلول های بنیادی و سلول درمانی در این مركز انجام گرفته است.

وی با بیان اینكه به لحاظ تعداد پیوند در سال بیش از  400 پیوند انجام می‌شود، گفت: این مركز توانسته با انجام 400 پیوند در سال جایگاه خود را در این عرصه باز كند.

حمیدیه با بیان اینكه این مركز اولین مركزی است كه بانك بند ناف عمومی آن راه اندازی شده تصریح كرد: این مركز تنها مركزی است كه از بند ناف های آن برای پیوند استفاده می‌شود.

رئیس بخش پیوند سلول های بنیادی كودكان در ادامه افزود: این مركز تنها بانك بند ناف است كه به شبكه جهانی متصل شده است.

وی گفت: در این مركز پیوند سلول های بنیادی از یك یا دو بند ناف به صورت همزمان استفاده می‌شود كه محدود به چند مركز در دنیا است.

حمیدیه عنوان كرد: استفاده از رادیو داروها در پیوند سلول های بنیادی فقط محدود به امریكا بوده كه در این مركز نیز انجام می‌شود.

حمیدیه خاطر نشان كرد: بیش از 70 درصد بیماران علاج پیدا كرده اند، در این مركز افرادی كه بیماری های لاعلاج و یا صعب العلاج دارند پذیرش و درمان می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha