سلامت نیوز: رییس سازمان تامین اجتماعی در حالی اعلام می کند که سازمان تامین اجتماعی هیچ بدهی به وزارت بهداشت نداشته و تمام مطالبات را تسویه کرده است که گزارشات واصله از دانشگاه های علوم پزشکی کشور نشان از بدهی های میلیاردی سازمان تامین اجتماعی به اکثر قریب به اتفاق این دانشگاه ها دارد.

گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت در این خصوص حاکیست به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فقط دانشگاه علوم پزشکی مازندران 30 میلیارد تومان از این سازمان طلب دارد که 11 میلیارد آن طلب شرکت های دارویی است.

بر پایه این گزارش دکتر مرضیه وحید دستجردی طی دو سال اخیر در پاسخ به پرسش های خبرنگاران در این خصوص همواره بر بر بدهکار بودن سازمان تامین اجتماعی به دانشگاه های علوم پزشکی و بیمارستان های دولتی تاکید داشته و گفته است: این سازمان فقط بدهی های خود به بیمارستان های تحت نظر خودش را به روز پرداخت می کند.

بنا بر این گزارش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون حتی یکبار هم از تسویه شدن این بدهی ها سخن به میان نیاورده و تنها چندی پیش در بازدید از بیمارستان شهدای هفتم تیر شهرری از شرکت بیمه ایران به دلیل پرداخت کردن به روز بدهی هایش در اکثر مواقع به بیمارستان ها، قدردانی کرده است.

دکتر سید حسن امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز چندی پیش در واکنش به اظهاراتی مشابه از سوی رییس سازمان تامین اجتماعی، در گفتگوی تصویری با خبرنگار وب­دا که فیلم آن نیز هنوز در این پایگاه خبری و اطلاع رسانی موجود است، گفت: مسئله بدهی های میلیاردی سازمان تامین اجتماعی به بیمارستان های دولتی و دانشگاه های علوم پزشکی کشور مسئله تازه ای نیست و دوستان بهتر است واقعیت هایی را که تمام کارشناسان به آن اذعان دارند، کتمان نکنند.

این گزارش حاکیست مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به تازگی نیز در گفتگو با خبرگزاری مهر از رفع ابهامات پرداخت مطالبات تامین اجتماعی با وزارت بهداشت خبر داد و گفت: در آینده ای نزدیک کمیته‌ای به این منظور با نماینده وزارت بهداشت تشکیل می‌شود.

دکتر رحمت الله حافظی افزود: در حال حاضر وزارت بهداشت به تامین اجتماعی بدهکار است اما مسئولان وزارت بهداشت عنوان می کنند که تامین اجتماعی به آنها بدهی دارد.

وی با بیان اینکه مشکلی با وزارت بهداشت ندارد، تاکید کرد: به منظور رفع این موضوع کمیته ای متشکل از نماینده این وزارتخانه، تامین اجتماعی و همچنین وزارت اقتصاد تشکیل خواهد شد تا نحوه پرداخت مطالبات تامین اجتماعی به وزارت بهداشت و بالعکس مشخص شود.

به گفته مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، شرکت‌های دارویی تأمین اجتماعی حدود 200 میلیارد تومان از بیمارستان‌‌های وزارت بهداشت بابت دارو طلب دارند.

گفتنی است چندی پیش نیز دکتر ایمانی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میزان طلب این دانشگاه از سازمان تامین اجتماعی را 12 میلیارد تومان اعلام کرد. همچنین دکتر منصور شکیبا رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز میزان بدهی تامین اجتماعی به این دانشگاه را رقمی معادل 7 میلیارد و 400 میلیون تومان اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha