یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 37292
سلامت نیوز: مرغ یكی از پرمصرف‌ترین گوشت‌ها در رژیم تغذیه‌ای ماست و هر خانواده‌ای به روش خاص خود گوشت مرغ می‌خرد، یكی از مغازه، یكی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و... از هر طریقی كه مرغ می‌خرید باید بتوانید سلامت آن را تشخیص دهید. این روش‌ها به شما كمك خواهد كرد.

همه ما با بوی مرغ آشنا هستیم. گوشت مرغ باید بوی طبیعی خودش را داشته باشد. اگر یك وقت احساس كردید بوی مرغ غیر طبیعی است به هیچ عنوان آن را نخرید. بوی بد نشانه فاسد بودن گوشت است.

ایده‌آل این است كه مرغ محلی را از آشنای مزرعه دار بخرید. مرغی كه نه هورمون دارد نه هیچ داروی مضر دیگری اما می‌دانید كه در زندگی امروزی این چیزها مثل خواب و‌ رویا می‌ماند. تمام مرغ‌هایی كه ما مصرف می‌كنیم با هورمون‌ها و داروهای مختلف پرورش پیدا كرده‌اند. بخش زیادی از این مواد در پوست و كبد یا همان جگر مرغ ذخیره می‌شوند. پس بهتر است بگویید فروشنده پوست مرغ را از همان ابتدا بكند و جگر آن را دور بیندازد.

بعضی از فروشنده‌ها مرغ‌هایی را می‌فروشند كه درست ذبح نشده‌اند. این مرغ‌ها معمولا روی گوشت‌شان اثر ضرب دیدگی و خون‌مردگی وجود دارد. اگر روی گوشت مرغی این آثار را دیدید می‌توانید مطمئن باشید كه در شرایط مناسبی كشته نشده. این مرغ‌ها به احتمال زیاد آلودگی میكروبی هم دارند.

پوست مرغ هم یكی از عوامل شناخت گوشت خوب است. پوست مرغ باید به‌طور یكنواخت روی گوشت كشیده شده باشد و پارگی یا علائم غیرمعمول نداشته باشد. رنگ پوست مرغ باید یكنواخت و روشن باشد و زیر پوست آن نباید اثر خونریزی دیده شود.

اگر گوشت مرغ بسته‌بندی شده را از فروشگاه‌های معتبر و زنجیره‌ای بخرید می‌توانید مطمئن باشید كه گوشت سالمی خریداری كرده‌اید. خوبی خرید كردن از فروشگاه‌های اسم و رسم دار این است كه می‌توانید تاریخ تولید و انقضا را هم روی بسته‌بندی ببینید و بعد از این‌كه مطمئن شدید گوشت سالم است آن را بخرید.

گوشت مرغ باید كاملا سفیدرنگ باشد. ران مرغ معمولا كمی به‌صورتی نزدیك می‌شود اما گوشت سینه مرغ باید كاملا سفت و برجسته از زیر پوست معلوم شده و رنگ آن سفید روشن باشد. هرچه رنگ گوشت تیره‌تر باشد نشان می‌دهد كه گوشت كهنه است. هر رنگ غیرعادی گوشت می‌تواند در نتیجه بیماری باشد.

منبع: برترینها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha