سلامت نیوز: رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت گفت: تماشای تلویزیون برای کودکان زیر 2 سال اصلاً‌ توصیه نمی‌شود همچنین کودکان زیر 7 سال نباید بیش از یک ساعت در روز به تماشای تلویزیون بنشینند.

سید حامد برکاتی در گفت‌وگو با فارس در خصوص عادات بد غذایی نسل جدید هشدار داد و گفت:‌ متأسفانه کشور ما همانند تمام کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته دچار شکل جدیدی از سوء تغذیه شده است، این سوء‌تغذیه که در ایران نیز در حال شکل‌گیری بوده، چاقی است.

وی افزود: نسل جدید ما در حال چاق شدن است و این موضوع به هیچ عنوان برای سلامت آنها مناسب نیست؛ خانواده‌ها بعد از اینکه علائم چاقی را در کودکان خود دیدند باید آنها را به فعالیت‌های فیزیکی ترغیب کنند و حتی‌المقدور ضمن رعایت الگوی تغذیه سالم از خوردن فست‌فود‌ها اجتناب کنند.

رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: کودکان الگوی تغذیه خود را از والدین و خانواده می‌گیرند بنابراین وقتی والدین علاقه‌ای به خوردن فست‌فود و مواد غذایی کم ارزش از خود نشان ندهند کودکان نیز میلی به استفاده از فست‌فودها پیدا نمی‌کنند.

وی کم تحرکی و استفاده از بازی‌های رایانه‌ای را از دیگر چالش‌های نسل جدید دانست و تصریح کرد: تماشای تلویزیون برای کودکان زیر 2 سال اصلاً‌ توصیه نمی‌شود و برای کودکان زیر 7 سال نیز تماشای تلویزیون و استفاده از بازی‌های رایانه‌ای کمتر از یک ساعت در روز توصیه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha