سلامت نیوز: انجمن پزشکی پا آمریکا (APMA) طی نتایج بدست آمده از یک مطالعه دریافتند که حدود 70 درصد از مبتلایان به دیابت به آسیب‌های عصبی مربوط به این بیماری مبتلا می‌شوند که اغلب منجر به زخم پا و قطع عضو می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، طی یک پژوهش جدید که در ماه نوامبر درباره آگاهی از دیابت انجام شد، مشخص گردید که اسپانیایی‌ها حدود 66 درصد بیشتر احتمال دارد به دیابت مبتلا شوند که این امر می‌تواند زخم پا و قطع عضو در این گروه از بیماران را افزایش دهد.

بنا براعلام انجمن پزشکی آمریکا، رژیم غذایی نامناسب، عدم تحرک لازم و ژنتیک از جمله علل اصلی بروز دیابت نوع 2 هستند که این موارد در میان اسپانیایی‌ها رواج بیشتری دارد.

نتایج این بررسی نشان می دهد که افراد مبتلا به دیابت می‌توانند با معاینه منظم و سالانه پا، خطر قطع عضو را از45 به 85 درصد کاهش دهند.

دکتر مایکل کینگ در این خصوص می‌گوید پاهای شما آینه سلامت شما هستند به ویژه هنگامی که شما دیابت دارید یا در معرض خطر ابتلا به دیابت هستید ستاد مبارزه با این بیماری افراد مبتلا به دیابت را تشویق می‌کنند تا با معاینه منظم سالانه به پزشک بتوانند از عوارض این بیماری جلوگیری کنند. گرفتن آزمون پا، همراه با حفظ رژیم غذایی صحیح و ورزش مناسب در کنترل دیابت و یک زندگی سالم بسیار حیاتی و مهم است.

با توجه به اطلاعات مراکز ایالات متحده برای کنترل بیماری و جلوگیری از انتشار آن, 60 تا 70 درصد از افراد مبتلا به دیابت خفیف تا شدید مبتلا به آسیب عصبی مربوط به این بیماری هستند که اغلب این آسیب‌های شدید می‌تواند منجر به زخم پا و قطع عضو شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha