یکشنبه ۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 37309
سلامت نیوز: محققان دانشگاه «کارلوس سوم» مادرید و دانشگاه «گرانادا» موفق به ساخت سیستمی شده‌اند كه قادر به شناسایی وضعیت احساسی افراد در هنگام تماس تلفنی است و پاسخ‌های متناسب با آن ارائه می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، برخی سیستم‌های تلفن خودكار فعلی، برای پاسخگویی به افراد، گاه منجر به عصبانیت یا بروز احساسات منفی دیگر در آنها می‌شوند كه محققان اسپانیایی به دنبال رفع این نواقص هستند.

این سیستم به تحلیل 60 پارامتر صوتی صدای كاربران از جمله تن صدا، سرعت صحبت، مدت زمان مکث‌ها و انرژی علائم صوتی می‌پردازد.

سیستم رایانه‌یی به ویژه برای شناسایی احساسات منفی طراحی شده كه نشانگر خشم، خستگی یا تردید هستند.

نتیجه‌گیری این سیستم تنها بر مبنای صدای كاربران نبوده و از روند مكالمات نیز استفاده می‌كند. برای مثال اگر سیستم به طور مكرر متوجه منظور كاربر نشده یا از آنها تقاضای تكرار خواسته خود را داشته باشد، فرد كاربر به احتمال زیاد خسته یا عصبی خواهد شد. این سیستم بر اساس یك شیوه آماری به دست آمده از مكالمات قبلی به حدس مسیر پیشروی مكالمه پرداخته و واكننش كاربران را پیش‌بینی می‌كند.

سیستم پس از شناسایی وضعیت روحی و مقصود فرد، مكالمه را بر اساس آن منطبق می‌كند.

در صورتی كه فرد در مورد اطلاعات دریافتی تردید داشته باشد، این سیستم به ارائه اطلاعات بیشتر خواهد پرداخت. اگرچه در صورت بی‌حوصلگی یا خشمگین بودن كاربر این كار باعث بدتر شدن اوضاع خواهد شد.

دانشمندان اسپانیایی با آزمایش نمونه پیش‌ساخت این دستگاه بر روی انسان با مكالمات كوتاه‌تر و موفق‌تر روبرو شدند. شاید در آینده بتوان این دستگاه را با سیستم دانشگاه بینگهامتون كه به شناسایی وضعیت احساسی كاربران رایانه با بررسی چهره آنها می‌پردازد، تركیب كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha