سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان درباره اعتبارات درنظر گرفته شده دولت به بخش بهداشت و درمان و فرسوده ماندن ساختمان بیمارستان‌ها٬ مدعی پرداخت نشدن یک ریال از این اعتبارات در سال ۹۰ به این بخش شد.

بشیر خالقی در گفت‌وگو با خانه ملت٬ به فرسودگی بیمارستان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: امنیت بیمارستان‌ها به عنوان یکی از مهمترین مسائلی است که باید مورد توجه بیشتری از سوی مسئولان قرار گیرد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس بودجه سال ۹۰ قرار بر‌این بود تا سقف ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار حاصل از درآمدهای نفتی به بخش بهداشت و درمان اختصاص داده شود اما متاسفانه پس از هدفمندی یارانه‌ها وعده دولت مبنی بر پرداخت این بودجه محقق نشد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی ساختمان بیمارستان‌ها٬ پیش‌بینی می‌شود که برای تعمیر و بازسازی آن نیاز به اعتبار کلانی باشد.

خالقی گفت: وقتی بودجه دولت برای بازسازی و ترمیم این بیمارستان‌ها محقق نشود نیاز به اجرای راه‌های دیگری مانند واگذاری آنها و یا استفاده از کمک‌های خیرین است؛ کاری که در حال حاضر در بسیاری از استان‌ها در حال انجام است.

این نماینده مجلس به قدمت بیمارستان‌هایی مانند بیمارستان امام خمینی اشاره کرد و افزود: باید از طریق اطلاع‌رسانی و فراخوان در رسانه‌ها٬‌ از خیرین جهت کمک‌های مالی و تجهیزاتی دعوت به عمل آورد تا هر چه سریع‌تر ایمنی این بیمارستان‌ها را فراهم کرد.

وی با اشاره به نظارت وزارت بهداشت بر عملکرد ساخت و ساز بیمارستان‌ها٬ تصریح کرد:‌ وزارت بهداشت باید با همکاری نهادهای مرتبط با ساخت و ساز و امور عمرانی میزان مقاوم سازی ساختمان بیمارستان‌ها را مورد ارزیابی و شناسایی قرار داده و برای اصلاح آن ساختمان‌ها وارد عمل شود.

به گفته عضو کمیسیون بهداشت و درمان همان گونه که از شواهد به نظر می رسد٬ به جای مقاوم‌سازی بیمارستان‌های فرسوده٬ جایگزینی این بیمارستان‌ها در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد اما مدت زمان اجرای آن در ابهام قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha