دوشنبه ۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 37326
سلامت نیوز : احساس خستگی زودرس در كودكان می تواند نشانه كم خونی باشد. والدین می توانند برای رفع آن مكمل آهن به آنها بدهند زیرا مكمل آهن موجب افزایش فعالیت های بدنی و یادگیری كودكان می شود.
تغذیه دانش آموزان از اهمیت زیادی برخوردار است، به دلیل اینكه دانش آموزان آینده سازان كشور هستند.
مادران می توانند ساندویچ های مختلفی را در خانه تهیه كنند و به عنوان میان وعده به دانش آموزان بدهند همچنین دانش آموزان باید از مصرف مواد غذایی بی ارزش مانند چیپس و پفك خودداری كنند.
دانش آموزان می توانند از دانه ها و مغزهای گیاهی مانند شاهدانه، نخودچی، كشمش، گندم بو داده، برنجك و خرما در میان وعده فرزندشان استفاده كنند. همچنین مادران می توانند هسته خرما را خارج كرد و به جای آن گردو یا بادام قرار دهند چرا كه مصرف خرما همراه با گردو و بادام موجب افزایش انرژی دانش آموزان می شود.
مادران می توانند در وعده صبحانه به كودكانشان شیر بدهند ولی اگر آنها میل به مصرف شیر نداشتند، می توانند شیر را با موادی دیگر مانند عسل، خرما و موز مخلوط كنند.
البته شیركاكائوهای صنعتی ارزش غذایی زیادی ندارد، به دلیل اینكه سرشار از شكر است. كاكائوی آن مانع جذب كلسیم شیر می شود همچنین اگزالات موجود در شیركاكائو موجب بروز كم خونی می شود. احساس خستگی زودرس در كودكان می تواند نشانه كم خونی در آنها باشد.
شیر را می توان با انواع مغزها مخلوط كرد و در وعده صبحانه به دانش آموز داد تا مصرف كنند. اگر دانش آموزان كم خونی داشته باشند، والدین می توانند به آنها مكمل آهن بدهند زیرا مكمل آهن در روند رشد طولی دانش آموزان بسیار تأثیرگذار است و موجب افزایش فعالیت های بدنی و یادگیری آنها می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha