این مصوبه پس از تأیید رئیس‌جمهور، از سوی محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده است». بنابراین تکذیب چنین خبری باید شامل اصلاح ابلاغیه مذکور نیز باشد، در غیراین صورت مصداق آن ضرب‌المثلی خواهد شد که می‌گوید: کج دار و مریز!

معاون اول رئیس‌ جمهور حکم استعمال قلیان در قهوه خانه ها را ابلاغ کرد
سلامت نیوز :ماجرای سریالی قلیان وارد فازهای جدیدی شده است.
به‌نظر می‌رسد دولت حاضر نیست مسئولیت مصوبه اخیرش درباره حذف نام قهوه‌خانه‌ها از فهرست اماکن عمومی مندرج در قانون مرتبط با استعمال قلیان را بر عهده بگیرد لذا به استراتژی تکذیب غیررسمی روی آورده است.بعد از تکذیب فاطمه بداغی، معاون حقوقی رئیس‌جمهور درخصوص قلیان و اظهار این جمله که دولت مصوبه‌ای در این خصوص نداشته است، اکنون نوبت به وزیر بهداشت رسیده که با حضور در مجلس شورای اسلامی صراحتا هرگونه مصوبه دولت در این خصوص را تکذیب کند.

آن طور که دکتر سیدامیرحسین قاضی‌زاده، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفته، با شنیدن تصویب چنین مصوبه‌ای در هیأت دولت، کمیسیون براساس وظیفه‌ای که دارد به عدم‌رعایت قانون اعتراض کرده و از وزیر بهداشت برای ارائه توضیح دعوت به عمل آورد و وزیر بهداشت با صراحت در جلسه روز یکشنبه گذشته کمیسیون اعلام کرد که دولت چنین مصوبه‌ای را تصویب نکرده است.

وی گفته وقتی عالی‌ترین مقام سلامت کشور رسما تصویب چنین مصوبه‌ای را تکذیب می‌کند، کمیسیون چطور می‌تواند آن را دنبال کند؟ اما با تمام این تفاسیر قرار است رئیس کمیسیون بهداشت نامه‌ای خطاب به دکتر لاریجانی تدوین و اعلام کند اگر احتمالا چنین مصوبه‌ای در هیأت دولت به تصویب رسیده است رئیس مجلس اقدامات لازم برای نقض آن را دنبال کند.

وی در پاسخ به این پرسش ایسنا که اگر این‌طور است چرا وزیر بهداشت در مصاحبه با رسانه‌ها با تصویب این مصوبه مخالفت کرده است، اظهار کرد: وزیر بهداشت در جلسه کمیسیون و در مقابل تمام نمایندگان صراحتا اعلام کرد که تصویب چنین مصوبه‌ای اصلا در هیأت دولت مطرح نشده است ضمن اینکه تکذیبیه را برای رسانه‌ها ارسال کرده‌اند. حال اگر تکذیب شده لزومی برای ارزیابی آن وجود ندارد.

پیگیری‌های همشهری مشخص کرد:

1- وزارت بهداشت هیچ‌گونه تکذیبیه‌ای در مورد مصوبه هیأت دولت درباره قلیان به رسانه‌ها ارسال نکرده است. از جمله روزنامه همشهری چنین نامه‌ای دریافت نکرده است.
2- هیچ‌گونه تکذیبیه‌ای روی سایت اطلاع رسانی وزارت بهداشت (www‌.webda.ir )وجود ندارد.
3- خبر مصوبه کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیأت دولت در مورد حذف نام قهوه‌خانه‌ها از شمول آیین‌نامه اجرایی قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات هنوز روی وب سایت دولت به آدرس مستقیم www.dolat.ir
در دسترس عموم است و نه تنها تکذیب نشده بلکه حذف یا اصلاح نیز نشده است.
4- آنچه مسئولین وزارت بهداشت تکذیب کرده‌اند، استناد مصوبه دولت به پیشنهاد وزارت بهداشت بوده است نه اصل مصوبه. این تکذیبیه، دولت را با چالش جدی‌تری مواجه کرده و آن این است که چرا با وجود مخالفت وزارت بهداشت، چنین مصوبه‌ای به اسم وزارت بهداشت مورد تصویب قرار گرفته است؟
5- در انتهای مصوبه دولت صراحتا ذکر شده: «این مصوبه پس از تأیید رئیس‌جمهور، از سوی محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده است». بنابراین تکذیب چنین خبری باید شامل اصلاح ابلاغیه مذکور نیز باشد، در غیراین صورت مصداق آن ضرب‌المثلی خواهد شد که می‌گوید: کج دار و مریز!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha