سلامت نیوز: پزشکان هشدار دادند که مصرف زیاد گوشت قرمز باعث بروز سرطان پروستات در مردان می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، بسیاری از پزشکان به ویژه متخصصان بیماریهای قلبی می گویند که گوشت قرمز برای سلامت انسان خطرناک است زیرا یکی از علل انسداد عروق به شمار می رود اما آنها همچنین اکنون به این نتیجه رسیده اند که خوردن زیاد آن احتمال ابتلا به سرطان پروستات را بیشتر می کند.

یک پژوهش جدید علمی نشان می دهد خطر ابتلا به نوع بسیار خطرناک سرطان پروستات در مردانی که تمایل زیادی به خوردن گوشت قرمز به ویژه کباب شده دارند، افزایش می یابد.

این پژوهش نشان داد: مردانی که حداقل در هفته 2 وعده همبرگر یا ساندویچ گوشت می خوردند، احتمال ابتلای آنها به سرطان پروستات 2 برابر کسانی است که این وعده ها را در برنامه غذایی خود ندارد. اما بیشترین خطر ناشی از این گوشت ها، به طور اساسی به شیوه پخت و پز آنها برمی گردد.

وقتی دانشمندان تلاش کردند تا نگاهی دقیق تر به اعضای گروهی که در تحقیقات آنها به نام دوستداران گوشت یاد شد، بیندازند متوجه شدند که نتایج از یک نفر به نفر بعدی مختلف است.

این افراد وعده های گوشت خود را به صورت کبابی - اعم از کباب شده روی ذغال یا کباب شده به طور عادی مصرف می کردند.

این پژوهش نشان داد: خطر ابتلا به سرطان در افرادی که گوشت را به طور خوب پخته شده می خورند 2 برابر دیگران است اما این میزان خطر برای کسانی که ترجیح می دهند آن را به صورت نیمه پخته یا با کمترین میزان پخت مصرف کنند، 12 درصد است.

در این پژوهش آمده است: همین نتایج تا حد زیادی درباره کسانی که ساندویچ های حاوی گوشت کباب شده می خوردند، صدق می کند.

رونالد داینیس، مدیر بخش رادیوتراپی انکولوژی در بیمارستان روزولت در شهر نیویورک درباره نتایج این پژوهش گفت: این پژوهش گواه دیگری است بر این مدعا که گوشت قرمز به ویژه کباب شده حاوی مواد سرطان زا است و ممکن است منجر به ابتلا به سرطان پروستات شود.

بر پایه این گزارش، وقتی گوشت در درجه حرارت بالا روز شعله پخته یا ذغالی می شود 2 ماده شیمیایی به نام های آمینهای هتروسیکلیک (HCAs) و هیدروکربنهای معطر چند حلقه ای (PAH ) تولید می کند و آزمایش های گذشته بر روی حیوانات نشان داده است که این 2 ماده باعث ابتلا به بیماریهای سرطانی مختلف از جمله پروستات هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha