سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه گفت: اگر زنان به سلامت خود در دوران یائسگی توجه نداشته باشند بروز مشکلاتی مانند پوکی استخوان، دردهای مفصلی، افسردگی، کمبود ریز مغذی‌ها و سوءتغذیه در آنها افزایش پیدا می‌کند.

نسرین امیدوار در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: زنان در دوران یائسگی با تغییرات هورمونی جدیدی رو به رو هستند که اگر در قبل از این دوران و در ابتدای یائسگی به آن توجه نکنند، موجب بروز مشکلاتی در آنها می‌شود.

وی گفت: اگر زنان به سلامت خود در دوران یائسگی توجه نداشته باشند بروز مشکلاتی مانند پوکی استخوان، دردهای مفصلی، افسردگی‌ها، کمبود ریز مغذی‌ها و سوءتغذیه در آنها افزایش پیدا می‌کند.

این متخصص تغذیه افزود: انجام فعالیت‌های بدنی برای زنان بسیار اهمیت دارد و به لحاظ مشکلات فرهنگی، زنان ممکن است کمتر در برنامه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی شرکت کنند و به اندازه کافی فعالیت‌های بدنی انجام ندهند.

امیدوار اضافه کرد: ویتامین‌های D و A و کلسیم برای زنان بسیار اهمیت دارد و زنان باید به میزان کافی از منابع غذایی حاوی این ویتامین‌ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: ویتامین D از طریق مصرف غذا به میزان کافی دریافت نمی‌شود و از طریق مکمل‌ها یا غذاهای غنی شده یا استفاده از نور مستقیم خورشید باید این ویتامین را تأمین کرد.

این متخصص تغذیه بیان داشت: آهن در زنان بسیار اهمیت دارد و کم خونی یکی از مسائل مهمی است که در میان زنان شایع است همچنین کم خونی ناشی از فقر آهن یک مشکل کیفی است که باید به آن توجهی ویژه داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha