سلامت نیوز: یک متخصص داخلی کلیه گفت: تعداد زیادی از مبتلایان به فشار خون از بیماریشان اطلاع ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، فیروز فصیحی افزود: در ابتلا به بیماری پرفشاری خون عوامل ژنتیکی نقشی ندارند اما افرادی که سابقه خانوادگی ابتلا به فشار خون دارند چهار برابر بیشتر احتمال دارد که به این بیماری مبتلا شوند.

وی افزود: پرفشاری خون پس از 35 تا 40 سالگی شیوع می‌یابد در این شرایط لازم است از ابتلا به این بیماری تا حد امکان پیشگیری شود.

این متخصص داخلی کلیه در ادامه گفت: 22 تا 25 درصد جمعیت ایران به فشار خون مبتلا هستند و 80 درصد آنان از ابتلای خود به این بیماری اطلاع ندارند.

فصیحی با بیان اینکه فشارخون یکی از شایع‌ترین بیماری‌های جهان است، گفت: 20 تا 30 درصد جمعیت بالای 40 سال جهان به این بیماری مبتلا هستند.

این متخصص داخلی کلیه با اشاره به عوارض پرفشاری خون اظهار کرد: بیماری‌های کلیوی، سکته‌های مغزی و قلبی از جمله ابتلا به پرفشاری خون هستند بنابراین به منظور پیشگیری از این گونه بیماری‌ها بهتر است افراد فشار خون خود را کنترل کنند و در این جهت از کم‌تحرکی، مصرف الکل و سیگار و استفاده بیش از حد از نمک خودداری کنند.

فصیحی در ادامه گفت: در برخی موارد پرفشاری خون هیچ علامتی ندارد ولی در مراحل شدید بیمار دچار علایمی مانند سردرد، سرگیجه، تپش قلب و بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود.

وی با اشاره به بیماری دیابت اظهار کرد: دیابتی‌ها در معرض ابتلا به پرفشاری خون هستند و آنان می‌توانند با کنترل قندخون خود ابتلا به پرفشاری خون را به تاخیر بیندازند اما متاسفانه دوسوم تا سه چهارم دیابتی‌ها به این بیماری مبتلا می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha