دوشنبه ۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 37350
سلامت نیوز: رژیم غذایی كودک باید با دستور پزشک باشد تا آسیبی به مراحل رشد وی وارد نشود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  برنا، سعید حسینی متخصص تغذیه اظهار داشت: رژیم دادن فقط در شرایطی مجاز است كه كودک چاق مبتلا به دیابت، كلسترول، چربی بالا و مشكلاتی نظیر آن باشد و یا این كه شاخص‌های كودک در منحنی رشد در بالای صدك 95 قرار بگیرد.
 
وی افزود: اصول تغذیه برای تمام كودكان و به طور كلی در همه گروه‌های سنی یكسان بوده و بر اساس هرم غذایی و استفاده از 4 گروه اصلی غذاها یعنی گروه‌های شیر و لبنیات، گوشت و حبوبات، نان و غلات، سبزی‌ها و میوه2ها است اما حجم مورد استفاده در گروه2های سنی مختلف فرق می‌كند.
 
این متخصص تغذیه ادامه داد: با توجه به ابن كه كودكان در حال رشد هستند هیچ گونه محدودیت غذایی برای آن‌ها صلاح نیست و فقط لازم است وضعیت تغذیه بررسی و اصلاح شود مگر این كه چاقی به اندازه‌ای باشد كه سلامت كودک را در مخاطره قرار دهد.
 
حسینی بااشاره به این كه هیچ وعده غذایی را نباید حذف كرد و رژیم دادن سرخود به كودكان ممنوع است، گفت: برای یک كودک در سنین رشد و استخوان سازی ممكن است مصرف مقدار بیشتری شیر و لبنیات توصیه شود بنابراین حجم گروه‌های مختلف مواد غذایی با توجه به سن، وضعیت رشد و میزان فعالیت تعیین می‌شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha