دوشنبه ۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 37354

بدن انسان روش‌های جالب و جذابی‌ برای فرستادن علائم هشداردهنده دارد كه این علائم در واقع اسراری را از درون بدن فاش می‌كند.

سلامت نیوز : بدن انسان روش‌های جالب و جذابی‌ برای فرستادن علائم هشداردهنده دارد كه این علائم در واقع اسراری را از درون بدن فاش می‌كند.

به عنوان مثال آیا می‌دانید كه خندیدن پس از خوردن هر وعده غذایی چه تاثیری روی بدن دارد؟ یا این‌كه آیا می‌دانید سفید شدن زودهنگام موها نشانه چه فرآیندی در بدنتان است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری زنان بدن انسان در تمام طول عمر به شیوه‌ای هوشمندانه و منحصر به فرد علائم و نشانه‌های زیركانه و هشداردهنده را بروز می‌دهد، اما اكثر افراد به دلیل ناآگاهی از این روابط و علائم، پیغام‌های حیاتی بدن را نادیده می‌گیرند كه حاصل آن به خطرافتادن سلامتی است.

روزنامه ‌دیلی میرور‌، در گزارشی به چند راهكار جالب و شگفت‌انگیز به عنوان اسرار زندگی اشاره كرد ه كه بی‌تردید در زندگی روزمره، قابل استفاده و مفید خواهند بود:

دردناك شدن مچ پا و مشكل كلسترول

به گفته متخصصان، دردناك شدن مچ پا می‌تواند نشانه ابتدایی از افزایش ارثی سطح كلسترول بد خون باشد. در واقع تشكیل كلسترول در اطراف زردپی پاشنه پا موجب بروز این درد می‌شود.

اگر احساس كردید كه مچ‌ پایتان مدت سه روز یا بیشتر به طور مداوم درد می‌كند، حتما برای كنترل كلسترول به پزشك مراجعه كنید، بویژه اگر سابقه خانوادگی ابتلا به بیماری قلبی ‌ دارید.

قوی بودن ریه‌ها و كاهش خطر آلزایمر

مطالعات نشان می‌دهد‌ فعالیت ضعیف و نامطلوب ریه‌ها موجب می‌شود‌ اكسیژن كمتری به مغز برسد و در نتیجه خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر افزایش پیدا می‌كند.

پس برای جبران این مشكل سعی كنید نفس عمیق بكشید به این ترتیب كه پنج ثانیه عمل دم و پنج ثانیه عمل بازدم هوا را انجام دهید.

این كار موجب تقویت ریه‌ها می‌شود، چون اكسیژن را به مقدار كافی و مناسب به مغزتان می‌رساند. اگر این كار را شش نوبت در روز تكرار كنید، ریه‌های شما 20 درصد قوی‌تر می‌شوند.

تیروئید و سفیدشدن موها

سفیدشدن موها قبل از رسیدن به 30 سالگی نشانه مهمی از ابتلا به مشكلات تیروئیدی است. متخصصان تیروئید تاكید دارند كه عدم تعادل در فعالیت غده تیروئید موجب اختلال در تولید رنگدانه‌ها در پیاز مو می‌شود.

پس اگر موهایتان در سن پایین سفید شده و همچنین علائم دیگری چون كاهش وزن، افسردگی یا مشكلات عادت ماهانه دارید، حتما برای كنترل كامل و درمان بموقع به یك متخصص غدد مراجعه كنید.

بیماری لثه و احتمال زایمان زودرس

باكتری‌های موجود در لثه‌های بیمار و عفونی، موجب بروز واكنشی می‌شود كه حاصل آن بازشدن بی‌موقع و زودهنگام دهانه رحم در دوران بارداری است.

پس هر روز نخ دندان بكشید. همچنین زنان باردار برای اطمینان از سلامت دندان‌ها و لثه خود باید مرتب به دندانپزشك مراجعه كنند. مطالعات نشان می‌دهد كه مشكل و بیماری لثه احتمال زایمان پیش از موعد را 70 درصد افزایش می‌دهد.

گرم نگه داشتن پاها و كاهش سرماخوردگی

وقتی پاها سرد می‌شوند، عروق خونی در بینی بسته و منقبض می‌شوند كه در نتیجه گلبول‌های سفید خون در این منطقه از مبارزه با عفونت‌ها دست می‌كشند و محل ورود میكروب‌ها به بدن باز می‌شود بنابراین توصیه می‌شود جوراب بپوشید و مطمئن شوید كه با گرم نگه​داشتن پاها، سیستم دفاعی بدن‌تان به طور كامل كار می‌كند.

خندیدن و كاهش قند خون

متخصصان معتقدند عضلاتی كه ما از آنها برای خندیدن استفاده می‌كنیم، برای دریافت انرژی، قند خون را مصرف می‌كنند و این فرآیند خطر ابتلا به دیابت، چاقی و حتی برخی از سرطان‌ها را كاهش می‌دهد.

بنابراین بعد از شام در آرامش كامل روی مبل بنشینید و مدتی به تماشای فیلم كمدی مورد علاقه‌تان بپردازید.

ارتباط حرف زدن با كمردرد

وقتی در حین راه رفتن، صحبت هم می‌كنیم، این كار مانع ‌ همزمانی تنفس ما با گام‌هایمان‌ هنگام برخورد پاها به زمین می‌شود. این عدم هماهنگی موجب می‌شود كه بخشی از ضربه‌های ناشی از برخورد گام‌ها به زمین به كمر وارد شده و موجب بروز كمردرد ‌شود.توصیه می‌شود دفعه بعد اگر به هنگام خرید كردن موبایل‌تان زنگ زد، یك گوشه بنشینید و با تلفن صحبت كنید.

فشار دادن پاها و كاهش بی‌حالی

اگر بعد از سریع برخاستن از جای خود احساس سرگیجه پیدا كردید یا حس كردید كه منگ شده‌اید و چشمان‌تان سیاهی می‌رود با این حركت ساده می‌توانید جریان خون را به سرعت به مغز بفرستید و ضعف و سرگیجه خود را متوقف كنید.ابتدا هر دو پای خود را روی زمین قرار دهید.

بعد یكی از پاها را روی پای دیگر بیندازید و تا جایی كه می‌توانید در این وضعیت پاها را روی هم فشار دهید. 30 ثانیه در این وضعیت بمانید تا خون به مغزتان برسد و حالتان بهتر شود.

غفلت از كمردرد، تهدید جدی برای مغز

پزشكان دریافته‌اند افرادی كه بیش از یك سال مبتلا به كمردرد هستند، 11 درصد از حجم سلول‌های مغزی آنها در ناحیه‌ای كه مربوط به كنترل یادگیری است، كاسته می‌شود. ظاهرا فشار مقابله با كمردرد این تاثیر نامطلوب را روی سلول‌های مغزی بر جای می‌گذارد.

در صورت بروز كمردرد، فورا از پزشك كمك بگیرید. اكثر كمردردها در صورتی كه زودتر مورد توجه قرار بگیرند، قابل درمان هستند.

چاقی و افزایش سردرد

وزن زیاد موجب التهاب در عروق خونی ناحیه سر می‌شود كه مهم‌ترین عامل بروز سردرد است. برای كاهش دردها، اقدام به كاهش وزن كنید و برای درمان سردردها از راهكارهای طبیعی استفاده كنید. مصرف روزانه داروهای مسكن در واقع موجب بروز سردرد می‌شود.

ناتوانی جنسی در مردان و مشكلات قلبی

آخرین مطالعات نشان داده است كه ناتوانی جنسی در مردان می‌تواند ناشی از تنگ شدن عروق خونی باشد.

به درمان‌های اینترنتی و ماهواره‌ای اعتماد نكنید، در عوض برای چكاپ كامل به متخصص مراجعه كرده و قبل از هر چیز به پزشك خود اطمینان كنید.

قوز كردن و ولع خوردن شیرینی

پزشكان معتقدند كه قوز كردن جریان خون را به مغز كاهش می‌دهد و در نتیجه ولع خوردن مواد قندی را تشدید می‌كند، چون در صورت كاهش جریان خون در مركز اشتها در مغز، گلوكز كمتری به این عضو اصلی می‌رسد در حالی كه گلوكز مهم‌ترین غذای مغز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha