دوشنبه ۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 37357

پزشكان داروی جدیدی تولید كرده‌اند كه دو كار همزمان انجام می‌دهد یعنی هم تومورهای سرطانی روده را جستجو و شناسایی می‌كند و هم آنها را نابود می‌سازد.

سلامت نیوز: پزشكان داروی جدیدی تولید كرده‌اند كه دو كار همزمان انجام می‌دهد یعنی هم تومورهای سرطانی روده را جستجو و شناسایی می‌كند و هم آنها را نابود می‌سازد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این پزشكان ادعا كرده‌اند كه داروی جدید هیچ عوارض جانبی نیز ندارد. یك تیم بین‌المللی از پزشكان این دارو را تولید و اظهار كردند كه در آزمایشات بالینی، داروی جدید ظرف چند دقیقه روی تومورهای روده جا سازی شده و آنها را از بین می‌برد.

به گفته پزشكان، در برخی از آزمایشات حتی موشهایی كه سرطان روده در آنها تا مراحل نهایی پیشرفت كرده بود با این دارو درمان شدند. نكته جالب توجه دیگر در این آزمایشات این بود كه داروی فوق، هیچ آسیبی به بافت‌ها و سلولهای سالم در اطراف تومور سرطانی وارد نكرد.

روزنامه دیلی میل در گزارشی در این زمینه آورده است در روش‌های استاندارد فعلی برای درمان سرطان مانند شیمی درمانی، داروهای موجود به تمام نقاط بدن حمله می‌كنند به این معنی كه حتی به سلولهای سالم نیز مانند سلولهای سرطانی آسیب می‌رسانند. این حمله بدون تبعیض به سلولهای بدن، عوارض جانبی جبران ناپذیری مثل ریزش مو را در پی دارد. اما با استفاده از تكنیك جدید، سلولهای سالم و طبیعی در پروسه درمان سرطان، هیچ آسیبی نمی‌بینند بدین ترتیب بیماران سرطانی دیگر از عوارض جانبی معمول ناشی از شیمی درمانی آسیبی نخواهند دید.

این تیم از پزشكان معتقدند كه از روش جدید حتی می‌توان برای مقابله با سایر سرطان‌ها مثل سرطان سینه، پروستات و ریه نیز استفاده كرد و به شیوه‌ای موثرتر این سرطان‌ها را از پای در آورد.

این پزشكان همچنین می‌گویند: نتایج حاصل از روش جدید بسیار شگفت انگیز است چون ظرف دو شبانه‌روز تومورها به طور كامل درمان می‌شوند و حتی با مصرف دوز پایین دارو باز هم این تاثیرات چشمگیر مشاهده می‌شود.

بنابراین گزارش، سرطان روده بیماری است که در آن سلولهای بدخیم سرطانی در بافت روده تشکیل می‌شوند. این سرطان سومین جایگاه را در میان شایع‌ترین سرطان‌های دنیا دارد و عنوان دومین عامل مرگ ناشی از سرطان را در جهان غرب به ‌خود اختصاص داده است. نکته مهم دیگر این است که بیشتر سرطان های روده، نشانه‌ای ندارند و معمولا وجود خون در مدفوع اولین علامت این بیماری است که اغلب با چشم غیرمسلح قابل رویت نبوده و با آزمایش‌های میکروسکوپی تشخیص داده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha