دوشنبه ۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۳
کد خبر: 37361
سلامت نیوز: پزشكان در یك مطالعه جدید هشدار دادند افرادی كه دائم از قرص‌های خواب آور استفاده می‌كنند، 36 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان آمریكایی در این مطالعه روی یك آنزیم مغزی موسوم به «كلسیم كیناز» متمركز شده‌اند كه فرآیند خواب را در انسان‌ها كنترل می‌كند.

دكتر فیونا ماكرا از متخصصان در این مطالعه می‌گوید: در این آزمایشات ما دارویی را به موش‌ها دادیم كه فعالیت آنزیم را در مغز متوقف می‌سازد و باعث می‌شود این حیوانات بیشتر بخوابند. دوز مصرفی این دارو، حداقل مقدار قابل استفاده بود.

به نوشته روزنامه دیلی میل، دكتر سوبیمال داتا از پزشكان علوم اعصاب در دانشگاه بوستون می‌گوید: خواب كه یكی از اسرارآمیزترین پدیده‌های منظم در ضمیر خودآگاه انسان است، بواسطه تعادل ظریف و دقیقی بین فرآیندهای بیولوژیكی، محیط زیستی و رفتاری، تنظیم می‌شود اما مكانیسم‌های دخیل در این تنظیم به خوبی شناسایی نشده‌اند.

وی اضافه كرد: درمان‌های كنونی برای اختلالات خواب به پیامدهای رفتاری ایده‌آل منجر نمی‌شوند و مراقبت‌های پزشكی در این زمینه اغلب با بسیاری از عوارض جانبی ناخوشایند همراه می‌شود. كمبود خواب با بروز مجموعه‌ای از مشكلات بهداشتی از بیماری قلبی گرفته تا ضعف حافظه و دیابت مرتبط است.

از سوی دیگر، این مطالعه نشان داده است افرادی كه برای حل مشكل بی‌خوابی به قرص‌های خواب آور پناه می‌برند در معرض خطر مرگ ناگهانی هستند كه مكانیسم دقیق آن هنوز به دقت شناسایی نشده است اما این افراد در هر لحظه از زندگی خود بیشتر از دیگران با خطر مرگ مواجهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha