سلامت نیوز: رئیس کلینیک سلامت جنسی مرکز درمان باروری و ناباروری ابن سینا گفت: این مرکز علاوه بر زوجین به افراد زیر 20سال، دانشجویان و سربازها با۵۰ درصد تخفیف مشاوره و خدمات ارائه می‌دهد.

لیلی چمنی در گفت‌وگو با فارس در مورد تاثیر مشاوره و عملکرد کلینیک سلامت جنسی اظهار داشت: این کلینیک در حیطه‌های مختلف خدمات ارائه می‌کند که بخش سلامت بیشتر به مشکلات روحی، روانی و مشکلات اجتماعی جنسی افراد می‌پردازد که در این بخش از یک متخصص پزشکی اجتماعی، روانپزشک کارشناس ارشد مامایی در این بخش فعالیت می‌کند که اگر فردی برای مورد مشخصی مراجعه کند مستقیم به متخصص مربوطه ارجاع داده می‌شود. در غیر این صورت باید از مسیر غربالگری ما رد شود تا به او پیشنهاد دهیم چه خدمتی نیاز دارد.

وی به کارهای دیگر این کلینیک اشاره کرد و گفت: بررسی عفونت‌های آمیزشی که امروزه از آن به عنوان (STI) نام می‌برند به عفوت‌های منتقله از راه تماس جنسی گفته می شود که در این مرکز آنها را بررسی، تشخیص و درمان می کنیم.

وی افزود:‌ از سوی دیگر بخش آموزش و کمک به پیشگیری از سرایت به زوج یا زوجه، عفونت تبخالی و هرپس ویروس‌ها جایگاه خاصی در این مرکز دارند چون ممکن است این عفونت‌ها در دوران بارداری و غیر بارداری و هم در زنان و هم مردان وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: الان تعداد زیادی از مردم نقاط مختلف کشور برای تشخیص و درمان انواع تبخال لبی، صورتی و دستگاه‌های تناسلی، تبخال‌های حاد و تبخال مقاوم به درمان به اینجا مراجعه می‌کنند.

چمنی اذعان داشت: همچنین بررسی و پیشگیری از آبله مرغان و زونا در افراد عادی و خانم‌های باردار، تشخیص ویروسی که می‌تواند منجر به سقط جنین شود و منوکلوز عفونی تمام اینها در کلینیک هرپس قابل تشخیص و درمان بررسی می‌شود.
 
مدیرگروه تحقیقاتی عفونت‌های تولید مثل اضافه کرد: در بخش واکسیناسیون امیدواریم بتوانیم واکسن‌‌های مصوب کشوری مانند آبله‌ مرغان و همو پاپیلو‌ما ویروس(HPV) بتوانیم خدمات ارائه دهیم و با حمایت‌های دولتی سعی می‌کنیم هزینه‌ها را تا حد امکان کاهش دهیم.

چمنی با اشاره به اینکه اطلاعات مراجعه کنندگان کاملاً جداگانه و مجزا و در عین حال محرمانه است اذعان داشت: علاوه بر زوجین به افراد زیر بیست سال و دانشجویان و سربازها حتی با تخفیف مخصوص این قشر تا ۵۰ درصد، می‌توانند به طور آزاد از خدمات مشاوره این کلینیک استفاده کنند.

وی در پاسخ به اینکه مشکلات زناشویی به خصوص در بانوان از جمله مشکلاتی است که کمتر مطرح می‌شود و نقش کلینیک سلامت جنسی در این میان چیست گفت: از آنجایی که ما نتیجه این مشکل را به صورت زوجین نابارور دیده و تجربه کرده‌ایم این موضوع اهمیت خاصی برای ما دارد و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بیشترین خدمت را ارئه دهیم و تیم ما در ابتدا مشاوره تخصصی می‌دهند و هر جا لازم شود مشاوره دارویی هم می‌دهند.

کلینیک سلامت جنسی به تازگی در مرکز درمان باروری و ناباروری ابن سینا واقع در خیابان شریعتی، نبش خیابان یخچال آغاز به کار کرده و خدماتی از قبیل تشخیص و درمان مشکلات جنسی در مردان و زنان، آموزش برای کاهش مشکلات زناشویی، زوج‌درمانی‌، مشاوره و راهنمایی در زمینه تربیت جنسی کودکان و نوجوانان، مشاوره در زمینه مشکلات عاطفی و روانی، مشکلات جنسی از بیماری‌های قلبی و عروقی و زنان مغز و اعصاب، آموزش بهداشت جنسی، ارائه مشاوره برای انتقال بیماری‌ها از راه تماس جنسی، تشخیص و کنترل هرپس و ویروس‌ها را ارئه می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha