سلامت نیوز: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با تاكید بر این كه توزیع غذای گرم تنها در ظروف یكبار مصرف گیاهی مجاز است، هشدار داد: توزیع نذورات در ظروف یكبار مصرف پلاستیكی پیگرد قانونی دارد.

دكتر احمدرضا فرسار در گفت وگو با ایسنا، ادامه داد: همه ساله علاوه بر هماهنگی‌ با مساجد به منظور رعایت نكات بهداشتی بویژه در طبخ غذا به صورت مرتب بر طریقه پخت غذا در مساجد و تكایا و رعایت اصول بهداشتی در آبدارخانه‌ها نظارت صورت می پذیرد.

وی با بیان این مطلب كه موارد ممنوع در طبخ غذا به صورت مكتوب به این مراكز ابلاغ می‌شود، عنوان كرد: توزیع غذا باید حتما در ظروفی از جنس سلولز یا ذرت كه غیر از مواد پلاستیكی هستند، انجام شود. ریختن غذای گرم تنها در ظروف یكبار مصرف گیاهی مجاز است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی تصریح كرد: توزیع نذورات در ظروف یكبار مصرف پلاستیكی توسط مساجد و تكایا پیگرد قانونی دارد و علاوه بر آن كه جلوی ادامه فعالیت‌ این مراكز گرفته می‌شود امكان ارجاع به مراجع قضایی نیز وجود دارد.

فرسار همچنین درخصوص لزوم برخورداری از كارت معاینه پزشكی برای كسانی كه اقدام به طبخ غذا می‌كنند، اظهار كرد: افرادی كه برای برگزاری مراسم، آشپز استخدام می‌كنند نیز باید به این مسئله توجه داشته باشند. البته بازرسان ما نیز این موارد را چك خواهند كرد.

وی همچنین به اشخاصی كه در منزل اقدام به طبخ نذورات می‌كنند، توصیه كرد: این افراد حتما از موارد اولیه سالم استفاده كنند و توجه داشته باشند غذاهای پخته شده با مواد خام در تماس نباشد و مواد خام بلافاصله مصرف شوند.

فرسار افزود: همچنین باید به نحوه صحیح شست‌وشوی سبزی‌ها دقت شود. این طرز شست‌وشو به صورت بروشور در اختیار هیئت‌ها قرار گرفته است. روش صحیح شست و شوی سبزی‌ها این است كه سبزی علاوه بر ضدعفونی شدن، با یك ماده كف كننده بسیار رقیق خوب شسته و كف آن با آب فشار بالا زدوده شود.

وی در پایان ضمن تشكر از همكاری مردم در دوره شیوع وبا، ابراز امیدواری كرد این همكاری در ایام محرم نیز ادامه یابد تا سلامت مردم حفظ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha