دوشنبه ۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۰
کد خبر: 37370
سلامت نیوز: یك آزمایش جدید نشان داده است زوج‌هایی كه با مشكلات ناباروری مواجه هستند با استفاده از طب سنتی چین می‌توانند شانس بچه‌دار شدن خود را تا دو برابر افزایش دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان دانشگاه آدلاید در استرالیا در این باره می‌گویند: طب سنتی چین در این زمینه بسیار موثرتر از داروهای غربی است.

این متخصصان هشت آزمایش بالینی را مورد بازبینی قرار داده و 13 مطالعه و گزارش موردی دیگر در این زمینه را با یكدیگر مقایسه كردند تا تاثیر طب سنتی چین و داروهای غربی را برای حل مشكل ناباروری و نازایی بررسی نمایند.

این بازبینی كه بودجه آن از سوی دولت استرالیا تامین شده همچنین با حضور 1851 زن صورت گرفته كه دچار مشكلات نازایی بودند. در آزمایشات بالینی معلوم شد كه طی یك دوره چهار ماهه از آزمایشات فوق، احتمال باردار شدن در زنانی كه از طب سنتی استفاده كرده بودند در مقایسه با زنانی كه به روش‌های غربی درمان شده بودند، 3.5 برابر افزایش پیدا می‌كند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی میل، یك گروه دیگر از بررسی‌ها روی 616 زن در همین بازبینی‌ها حاكیست: زنانی كه برای باردار شدن طب سنتی را دریافت كردند 50 درصد و زنانی كه از داروهای غربی استفاده كرده بودند 30 درصد در دستیابی به هدف خود یعنی بچه‌دارشدن، موفق بودند.

در تحلیل كلی چنین نتیجه‌گیری شد كه با بكارگیری طب سنتی چین شانس باردار شدن در زوج‌هایی كه مشكل بارداری دارند پس از یك دوره چهار ماهه درمان، دو برابر افزایش پیدا می‌كند. این متخصصان تاكید كردند كه براساس یافته‌های آنها از بررسی‌های گسترده، طب گیاهی چین در این زمینه به مراتب كارآمدتر و موثرتر از روش درمان غربی است.

این مطالعه در مجله «درمانهای مكمل در پزشكی » منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha