یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3739

رئیس اورژانس كشور اعلام كرد: ایجاد 6 مركز تروما (یا مركز رسیدگی به مصدومان حوادث) درجه یك در كشور در وزارت بهداشت به تصویب رسید.

فرزاد پناهی در گفت و گو با فارس،‌افزود: بر اساس قانون برنامه توسعه چهارم كه ایجاد مراكز تروما یا همان مراكز خدمات رسانی به مصدومان حوادث را به وزارت بهداشت تكلیف كرده است در وزارت بهداشت مصوب شد كه مراكز تروما در تیپهای درجه یك، درجه 2 و درجه 3 در كشور تاسیس، تجهیز و راه اندازی شوند.
وی اضافه كرد: مراكز درجه یك در واقع تروما سنترهایی هستند كه همه امكانات مورد نیاز مصدومان را در سطح بالا و با حضور كادر فوق تخصصی ارائه می‌كنند و مصدومان ارجاع شده به این مراكز نیازی به گرفتن بخشی از خدمات خود در مراكز دیگر ندارند بر این اساس مصوب شده است كه 6 مركز از این نوع در مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز و دو مركز در تهران ایجاد شود.
وی گفت: به دانشگاههای علوم پزشكی این شهرها اعلام شده است كه الزامات و نیازمندیهای خود را برای تاسیس این مراكز به وزارت بهداشت اعلام كنند تا منابع لازم تامین شود و در صورتی كه ایجاد این مراكز نیاز به ساختمان جدید نداشته باشد امسال این مراكز به بهره برداری می‌رسند در غیر این صورت احتمالا ایجاد این مراكز به سال آینده موكول می‌شود.
پناهی افزود:‌ مركز تروما سنتر بیمارستان سینا یكی از این مراكز ترومای درجه یك است كه در تهران به تصویب رسیده است.
رئیس مركز حوادث و فوریتهای پزشكی وزارت بهداشت اضافه كرد: مراكز ترومای درجه دو اغلب در مراكز استانها تاسیس می‌شوند و مراكز خدمات ترومای درجه 3 نیز مراكزی هستند كه برای ارائه سریع خدمات به مصدومان حوادث در اقصی نقاط كشور تجهیز و راه اندازی می‌شوند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha