سه‌شنبه ۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 37392
سلامت نیوز: اگر زن در صحبت‌هایش نمی‌تواند سرزنش نکند، بهتر است که مشکلات خود را با فرد دیگری در میان بگذارد.

مردها دشوار می توانند بین همدلی و ترحم فرق بگذارند، آنها ترحم را دوست ندارند.

زن ها باید یاد بگیرند چگونه اعتماد خود را به مردها نشان دهند، مرد به حمایت و محبت زنش نیاز دارد ولی زمانی که خودش اعلام نیاز می کند تا مرد اعلام نیاز نکرده بهتر است به جای کمک کردن به آنها با کلمات محبت آمیز و دلگرم کننده اعتماد خودمان را به توانائی ها نشان دهیم، زیرا در غیر این صورت و کمک و توصیه نا خواسته به آنها موجب می شویم که مرد به خود شک کرده و تنبل و ناراحت شود.

مردها از مراقبت بیش از حد خوششان نمی آید و ترجیح می دهند که بدون قید و شرط آنها را دوست داشته باشیم تا که بخواهیم در حق آنها مادری کنیم.

اگر چیزی را جا گذاشته یا فراموش کردن به جای سرزنش کردن با آنها همکاری کنید که زودتر کارشان را انجام دهند

بی آن که ماهیت خود را از دست دهیم با اندکی تغییر در رفتار و گفتار خود و توضیح در مورد احساسمان و عملی که انجام می هیم به همسرمان اطمینان خاطر بدهیم.

زمانی که مرد به غار تنهایی خود می رود برای این که زن دچار سوء تفاهم نشود بهتر است مرد بگوید: (بعدش بر می گردم) یا (یک کمی به من فرصت بده تا درباره این موضوع فکر کنم بعدش بر می گردم) تاثیر این جمله روی زن ها حیرت انگیز است و باعث دلگرمی آنها شده و دیگر ترسی از سکوت مردها به خود راه نمی دهند.

پر حرفی زنان به معنی سرزنش کردن و مردان را مسئول مشکلات داشتن نیست، زنان در هنگام ناراحتی دلشان می خواهد درباره مشکلات شان درد دل کنند و با افکار نگرانی و ناراحتی آنها کاسته می شود.

زن ها طوری حرف بزنند که حالت گله گذاری نداشته باشد و گاهی در میان صحبت هایشان به مرد بگویند (وقتی با تو حرف می زنم حس خوبی دارم) یا (مرسی که به حرف هایم گوش می دهی) یا ببخشش.
اگر پر حرفی یا گله می کنم، این جوری حالم بهتر می شود، نمی خواهم کسی را سرزنش کنم.

لازم نیست زن احساسات خود را سرکوب کند فقط طوری حرف بزند و مشکلات خود را مطرح کند که مرد احساس سرزنش شدن نکند.

زن ها تصور می کنند شوهرشان می دانند که آنها قدر زحمت های آنان را می دانند و نیاز به بیان کردن نیست وقتی زنی می خواهد درباره مشکلاتش حرف بزند نباید فراموش کند که مرد هم به قوت قلب و قدر دانی نیاز دارد، او هم می خواهد بداند که زنش او را دوست دارد تا بتواند به حرف های زن گوش بدهد.

وقتی زن از مرد تشکر می کند مرد متوجه می شود که فقط با گوش دادن به حرف های زنش او را خشنود و راضی کرده است.

جمله تو تقصیر نداری در تاثیر روی مردان و جلب حمایت آنان بسیار موثر است، وقتی زنی درباره مشکلات خود حرف می زند بهتر است چند دقیقه یک بار بگوید: (ممنونم که به حرف هایم گوش می دهی یک وقت فکر نکنی تو را مقصر می دانم، تو اصلا" تقصیری نداری)، زن باید احساسات شوهرش را جدی بگیرد و با طرح مسائل مختلف این تصور را در ذهن مرد به وجود نیاورد، مثال: دو روز پیش خواهرم به من تلفن زد و شروع به گلایه از مشکلاتش کرد، من هم مواظب بودم که طوری حرف بزنم که راه حل ارائه دادن در آن نباشد، او حرف می زد و من فقط می گفتم: عجب، واقعا"، پس این طور، خواهرم از من تشکر کرد و گفت با حرف زدن با من کلی سبک شده و حال بهتری پیدا کرده است او فقط نیاز به همدردی داشت برای من حرف زدن با خواهرم آسان بود، چون می دانستم او از کس دیگری ناراحت است و من را عامل بدبختی هایش نمی داند، اما وقتی همسرم گلایه می کند حس می کنم که می خواهد من را مقصر جلوه دهد، اما وقتی در بین حرف هایش از من تشکر می کند، متوجه می شوم که شنونده ی خوبی بوده ام.

اگر زن در صحبت هایش نمی تواند سرزنش نکند، بهتر است که مشکلات خود را با فرد دیگری در میان بگذارد.

اگر مرد حرف زن را به دل نگیرد و نیاز او را به شنیده شدن درک کند به او اجازه می دهد که حرفش را بزند و حتی اگر لحن او سرزنش آمیز هم بود تاب می آورد و زن آرام می گیرد و از مردش ممنون می شود.

زنی را فرض کنید که به شوهرش می گوید: (همه اش کار و کار و کار وقت نمی کنیم یک ذره به خودمان برسیم تو زیادی جدی هستی)، مرد اگر حس سرزنش شدن کرد بهتر است مقابله به مثل نکند و نگوید (می خواهی بگویی همه اش تقصیر من است که به تو خوش نمی گذرد؟ بلکه بگوید: (وقتی می گویی به ما خوش نمی گذرد و من جدی و خشک هستم حس می کنم که همه تقصیرها را می خواهی بندازی گردن من درست فهمیدم؟ این واکنش مودبانه و آرام، حتی اگر لحن زن سرزنش آمیز است آن را اصلاح می کند و زن می گوید (آه نه ! منظورم این نیست که همه ی تقصیرها گردن تو است) و این حرف مثل آب روی آتش ناراحتی مرد را از بین می برد.

مردان هنر گوش دادن را می توانند تمرین کنند، مثلا" هر روز از همسرشان بپرسند آن روز را چه طور گذرانده و اجازه دهند زن نگران و ناراحت باشد و در این باره حرف بزند و بار اندوهش را سبک کند و مسائل را به خود ربط ندهند و تعبیر غلط نکند و یادشان باشد که زبان مردان و زنان با هم فرق دارد و در ادامه بپرسند خوب (دیگه چه خبر) و آن جاست که متوجه می شوند موضوعات دیگری هم هستند که او را آزار می دهند و می فهمند که فقط خودشان مسئول ناراحتی زن نیستند و زن در این صورت از مرد تشکر کرده و دوباره به او عشق می ورزد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha