سلامت نیوز: رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت: کارشناسان آشپزی در برنامه‌های تلویزیونی نباید وارد حوزه متخصصان تغذیه شوند زیرا پیامهای آنها ممکن است به سلامت مردم آسیب بزند و مردم را گمراه کند.

مجید حاجی فرجی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در رسانه‌های جمعی در برنامه‌های تلویزیونی که آموزش آشپزی دارند، برخی از آشپزها توصیه‌هایی می‌کنند که می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند.
 
غذاهای سرخ کرده غربی به سنت‌های غلط قبلی اضافه شده

وی گفت: طبخ غذاهای غربی که اکثراً سرخ کرده است به سنت‌های غلط قبلی ما در تغذیه ایرانیان اضافه شده است و آشپزهایی که در برنامه‌های تلویزیونی آشپزی را آموزش می‌دهند معمولاً غذاها را با روش‌هایی مانند سرخ کردن طبخ می‌کنند و در تهیه این غذاها از چربی زیاد استفاده می‌شود که این روش طبخ غلط است و آشپزها معمولاً آن را برای بینندگان آن برنامه تبلیغ می‌کنند که کار غلطی است.
 
رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور اضافه کرد: البته باید دانست که این گونه برنامه‌ها توجه مخاطبان را بیشتر از توضیحات شفاهی متخصصان جلب می‌کند و به همین دلیل متخصصان تغذیه نسبت به برنامه های آشپزی تلویزیون دغدغه و نگرانی دارند.
 
حاجی فرجی بیان داشت: وقتی آشپزی برای آموزش غذایی در یک برنامه تلویزیونی دعوت می‌شود در مسیر توصیه‌های سلامت تغذیه وارد می‌شود ولی باید این را توجه داشت که هر قدر این آشپز مطالعه داشته و در زمینه برخی مسائل تغذیه آگاهی پیدا کرده باشد نباید وارد حوزه متخصصان تغذیه شود.
 
توصیه اشتباه آشپزها، دردسر متخصصان تغذیه

وی اضافه کرد: آشپزی که در برنامه تلویزیونی تهیه غذاها را آموزش می‌دهد، در زمینه مسائل تغذیه تخصص ندارد و ممکن است که نکته‌ها را به اشتباه به مخاطب القا کند همچنین برخی آشپزها توصیه‌هایی می‌کنند که اشتباه است و متخصصان تغذیه باید ماه‌ها فعالیت کنند تا بتوانند این اشتباه آشپز را از بین ببرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha