سه‌شنبه ۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 37396
سلامت نیوز: بعضی از مردها را می‌شناسیم که اصلاً علاقه‌ای به آشپزی کردن ندارند و آن را کاری بی‌ارزش می‌دانند. به جز تعداد دفعات معدودی که پشت منقل کباب می‌ایستند، برای سیر کردن خودشان بیشتر از این سه مرحله را بلد نیستند: گذاشتن غذا در دهان، جویدن آن و بلعیدن.

اما اگر از هر خانمی بپرسید (و حتی مردهایی که آشپزی بلد هستند) که چرا بلد بودن آشپزی خوب است، خواهید فهمید آن دسته که آشپزی نمی دانند چه چیزهایی را از دست می‌دهند.

مردهایی که هیچوقت آشپزی کردن را یاد نگرفته‌اند، چه بخاطر این باشد که تصور می‌کنند خیلی زمان و انرژی می برد یا به اشتباه فکر کنند آشپزی کار زنانه‌ای است، فرصت بسیار عالی را برای بالا بردن مهارت‌های مردانه‌شان به سطح بالاتر از دست می‌دهند.

اعتقاد ما این است که آقایان باید به دلایل زیر آشپزی کردن را یاد بگیرند:

باعث می‌شود مرد قدردان زحمتی که زن برای پخت غذا می‌کشد باشد.
راهی عالی برای تحت تاثیر قرار دادن و قدردانی از عزیزان است. تصور نمی‌کنید که اگر بتوانید شامی عالی برای آنها درست کنید، واقعاً خوشحال خواهند شد؟ لبخند روی صورت‌های آنها که وقتی خسته از سر کار می‌آیند می‌دانند که غذایی خوشمزه در انتظارشان است را تجسم کنید.

مردانی که می‌توانند آشپزی کنند مزیت‌های زیادی نسبت به آنهایی دارند که بلد نیستند. فقط کافی است از دانشجوها بپرسید. خریدن غذاهای فست‌فود هم ناسالم و هم پرهزینه است، مخصوصاً اگر کسی وضع‌مالی چندان خوبی نداشته باشد. کسانیکه آشپزی بلد هستند می‌توانند یک غذای ساده اما مغذی در خوابگاه برای خود درست کنند.

بلد بودن آشپزی یک مهارت برای همه عمر است. وقتی آشپزی یاد می‌گیرید دیگر برای غذا به کسی یا فست‌فود وابسته نخواهید بود.
مردانی که آشپزی بلد هستند بسیار بالغ‌تر، مسئولیت‌پذیرتر و مستقل‌تر از بقیه هستند.

ازآنجاکه زن‌های خانه‌دار کارهای زیادی برای انجام دادن دارند، از مراقبت از بچه‌ها گرفته تا تمیز کردن خانه و پختن غذا، هدف اصلی آشپزی تامین غذای خانواده است. شوهر می‌تواند هر از گاهی به همسر خود استراحتی بدهد و غذا را آماده کند.

آشپزی برای ارتباط اجتماعی هم خوب است و روابط فامیلی و خویشاوندی را مستحکم می‌کند. وقتی والدینتان تنها هستند، می‌توانید با آشپزی کردن برای خودتان آنها را خوشحال کنید.

آشپزی یک سرگرمی مفرح دو نفره برای زوج‌ها هم هست. می‌توانید در کنار هم یک غذای خوشمزه درست کنید و بعد از نتیجه آن لذت ببرید.

خانم‌ها قدردانی می‌کنند

هیج زنی وجود ندارد که از مردی که می‌تواند برای او یک غذای خوشمزه درست کند استقبال نکند. خانم‌ها خواهش می‌کنم از مردهایی که آشپزی بلد هستند قدردانی کنید.

مهارت‌های زندگی مردانه است

می‌توانید ماشینتان را درست کنید، حیوانات وحشی شکار کنید و آتش درست کنید. آیا نباید یاد بگیرید که چطور شکم خودتان را سیر کنید؟

در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهد شد

مطمئناً غذایی که در خانه درست می‌شود بسیار ارزان‌تر از غذای بیرون برایتان در می‌آید.

سریعتر از بیرون شام خوردن است

به جز شام‌های رمانتیک دونفره، غذا پختن در خانه همیشه سریعتر از بیرون غذا خوردن خواهد بود. وقتی چند مهارت اصلی آشپزی را یاد بیگرید، می‌توانید دیگر وقتتان را در رستوران‌های فست‌فود هدر ندهید.

وزنتان را کنترل می‌کنید

آشپزی کردن یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بهتر کردن رژیم‌غذایی است. اگر می‌خواهید وزنتان را پایین بیاورید، این یکی از بهترین راه‌هاست.

احتمالاً دوستش خواهید داشت

آشپزی کردن فعالیتی آرامش‌بخش، مفرح، خلاقانه، هدفمند و خوشمزه است. چرا نباید این مهارت را هم به مهارت‌های دیگرتان اضافه کنید؟

شما آقایان چرا آشپزی کردن را دوست دارید؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha