سه‌شنبه ۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۴
کد خبر: 37397
سلامت نیوز: شاید عجیب به نظر برسد اما نتایج یك مطالعه جدید تایید می‌كند كه این روزها آكنه به یك مشكل پوستی شایع بویژه در بین زنان شاغل و موفق تبدیل شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان پوست در بیمارستان دانشگاه «نانتز» ادعا كردند كه امروزه آكنه زنانی را كه در اواسط دهه 20 سالگی هستند، بیشتر گرفتار می‌كند به طوری كه حدود نیمی از آنها با مشكل جوش‌های غرور جوانی در سنین بزرگسالی مواجه می‌شوند در حالی كه حتی در دوران نوجوانی هرگز با این مشكل مواجه نبوده‌اند.

یك فرضیه موجود این است كه زنان در زندگی مدرن امروزی نسبت به نسل‌های قبلی بیشتر تحت استرس هستند و استرس در آنها موجب آزاد شدن هورمونهای مردانه می‌شود كه حاصل آن تولید چربی بیشتر و بسته شدن منافذ پوستی است.

به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، متخصصان پوست دریافته‌اند كه آكنه در دوران بزرگسالی در واقع نسخه متفاوتی از آكنه دوران نوجوانی است. در نوجوانان این جوش‌ها اغلب در قسمت T شكل چانه، روی بینی و پیشانی بروز می‌كنند در حالی كه در زنان بزرگسال و 20 سال به بالا این بثورات جلدی مقاوم، بیشتر در نواحی عمیق‌تر پوست ایجاد می‌شوند. همچنین زنان تقریبا سه برابر بیشتر از مردان به آكنه مبتلا می‌شوند كه می‌تواند به دلیل حساسیت بیشتر پوست آنها نسبت به هورمون‌های مردانه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha