سلامت نیوز: بر اساس گزارش ستاد مبارزه با مواد مخدر کمتر از یک درصد دانش آموزان درگیر اعتیاد هستند.دکتر حیدری دستنایی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این مطلب به خراسان گفت: در جلسه روز یکشنبه کمیسیون آموزش، ستاد مبارزه با مواد مخدر گزارشی را از میزان اعتیاد دانش آموزان و برنامه های پیشگیری از اعتیاد در مدارس ارائه داد.

وی افزود: بر اساس این گزارش کمتر از یک درصد دانش آموزان درگیر اعتیاد هستند و آمارهایی که درباره اعتیاد دانش آموزان از سوی دستگاه های مختلف اعلام می شود سیاه نمایی است و با واقعیت فاصله دارد.

بنا به گفته عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین در این جلسه ذکر شد با نهادینه کردن آموزش های مهارت های زندگی و پیشگیری از اعتیاد در مدارس می توان از ابتلا به اعتیاد پیشگیری کرد.

وی افزود: همچنین برای پیشگیری از اعتیاد در مدارس تعامل دستگاه های فرهنگی و حمایت های مالی از برنامه های فرهنگی در مدارس در کمیسیون آموزش و تحقیقات به تصویب رسید و مقرر شد در بودجه سال آینده اعتبارات مناسبی برای این مسئله در نظر گرفته شود.

حیدری تصریح کرد: همچنین مقرر شد که محتوای کتاب های درسی به تدریج بر مبنای اصل پیشگیری از اعتیاد و دیگر آسیب های اجتماعی مورد بازنگری قرار گیرد وآموزش های پیشگیری از اعتیاد در قالب جزوات کمک آموزشی در مدارس ارتقا یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha