سه‌شنبه ۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 37403
سلامت نیوز: یک جامعه شناس و استاد دانشگاه گفت: خانواده نهاد اجتماعی است که دارای امنیت فرهنگی،عاطفی و اخلاقی می باشد که در صورتی که خانواده تشکیل نشود این امنیت از بین می رود و زمینه را برای گرایش به انحراف ایجاد می کند.

دکتر ابوالحسن تنهایی درگفت و گو با پانا خصوص ترویج ازدواج آسان گفت:توصیه های که افراد مهم (گروه های مرجع )می توانند بیان کنند که در جوانان تاثیرگذار باشد که به جوانان بگویند ارزش زندگی به پرخرجی نیست به درست خرج کردن است وفرهنگ کم خرج کردن را فرا بگیرند،در واقع جوانان در سن اعتراضی هستند و از پند و اندرز خسته اند و اگر ما بگوییم که به واقعیت های زندگی،پول و تورم وگرانی توجه نکنند وازدواج کنند برای آنها خنده دار است.

وی ادامه داد:آسان گرفتن ازدواج امکان پذیر نیست مگر اینکه دولت کاری در این زمینه کند یا مسئولان و افراد زیربط که بودجه کلانی هم در اختیار دارند با یک برنامه ریزی کلان دست جوانان را بگیرند که آنها بتوانند حداقل نیازهای لازم را برای شروع زندگی مشترک را داشته باشند،البته این کمکی نمی کند که ما فقط حرف بزنیم وکاری صورت نگیرد و با این رشد تورم در واقع فقط آب در هاون کوبیدن است.

تنهایی گفت:مسایل اقتصادی یکی از عواملی است که باعث ترس از ازدواج شده است ،جوانان ما به خاطر نداشتن شغل و یا نداشتن امنیت شغلی اطمینانی به آینده ندارند و تشکیل خانواده برای آنها سخت است،بحث دیگر این است که جوانان بخاطر دیر ازدواج کردن و موقعیت های که ایجاد شده است اعتماد و وفا و عشق واقعی در آنها کمرنگ شده است و اگر از لحاظ مالی هم تامین نباشند انگیزه برای ازدواج پیدا نمی کنند.

این جامعه شناس از افزایش آسیب های اجتماعی به سبب بالا رفتن سن ازدواج یاد کرد و گفت:یکی از مسائل در این سن غریزه جنسی است که در صورتی ازدواج صورت نگیرد به شکل نابهنجاری پیش می رود که باعث مشکلات اخلاقی، پزشکی،اجتماعی و... می شود و زندگی آینده جوان را به مخاطره می اندازد و دچار مشکلات عاطفی می شوند، خانواده نهاد اجتماعی است که دارای امنیت فرهنگی،عاطفی و اخلاقی می باشد که در صورتی که خانواده تشکیل نشود این امنیت از بین می رود و زمینه را برای گرایش به انحراف ایجاد می کند و بستگی به زمینه خانوادگی و تربیتی و مستعد بودن، فرد دچار آسیب هایی از جمله افسردگی،اعتیاد،پرخاشگری و گرایش به جرم و جنایت و... می شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha