سه‌شنبه ۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 37416
سلامت نیوز: افراد چاق با مصرف فست‌فودها سریع‌تر از بقیه افراد با افزایش فشار خون روبه‌رو می‌شوند.

این مطلب را دکتر مسعود کیمیاگر در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرد و افزود: این مسئله به‌طور مکرر ثابت شده است؛ کسانی که دارای وزن بیشتری هستند به نسبت بقیه افراد، پس از مصرف انواع فست‌فودها دچار افزایش فشار خون می‌شوند.

 وی گفت: یکی از دلایل شناخته شده‌ای که سبب افزایش بیشتر فشارخون در افراد چاق می‌شود این است که در افرادی که دارای وزن بیشتری هستند، خون باید مسیر طولانی‌تری را در بدن طی کند، به این ترتیب به قلب فشار بیشتری وارد می‌شود که این مسئله خود باعث افزایش فشار خون می‌شود.

دکتر کیمیاگر دلیل افزایش فشار خون به‌دنبال مصرف فست‌فودها را، میزان نمک بالای آنها ذکر کرد و گفت: انواع فست‌فودها دارای نمک زیاد هستند و نمک خود به تنهایی همواره افزایش فشارخون را به‌دنبال دارد و این مسئله وقتی خطرناک است که بدانیم در انواع سس‌ها، سوسیس و کالباس، خیارشور و سایر مواد و ترکیباتی که در فست‌فودها به کار می‌رود هم نمک استفاده شده است.

وی با هشدار به خانواده‌ها در زمینه عوارض نامطلوب مصرف فست‌فودها تصریح کرد: مصرف فست‌فودها، به‌دلایل مختلف، عوارض نامطلوبی به همراه دارد چرا که در فست‌فودها، مواد افزودنی‌ای وجود دارد که دارای ترکیبات نیترات هستند و از آنجا که نیترات در بدن و دستگاه گوارش به نیتروزآمین تبدیل می‌شود و نیتروزآمین نیز باعث سرطان می‌شود، مصرف فست‌فودها خطرناک است.

این کارشناس تغذیه گفت: از آنجا که در فست‌فودها و به همراه آنها، از انواع آردهای سفید که سبوس ندارند، استفاده می‌شود این مسئله نیز سبب افزایش قندخون می‌شود. به عبارت بهتر، هم کلسترول و هم قند خون سریع‌تر جذب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha