سلامت نیوز: معاون درمان وزارت بهداشت گفت: آیین نامه جدید خدمات توریست درمانی در کشور تدوین شد. به امضای وزیر بهداشت رسید و طی روزهای آینده ابلاغ می شود.

حسن امامی رضوی در گفت و گو با فارس، افزود: تاکنون فعالیت مراکز درمانی و شرکت‌های بازاریابی بیماران خارجی در کشور بدون آیین نامه مدون و به صورت غیر رسمی انجام می شد و هیچ مرکز درمانی تاکنون مجوز توریست درمانی از وزارت بهداشت نگرفته است.

وی گفت: آیین نامه خدمات توریست درمانی تدوین شده و به امضای وزیر بهداشت رسیده است و طی روزهای آینده ابلاغ می شود، در این آ‌یین نامه مراکزی مجاز به جذب بیمار خارجی هستند که مطابق شرایط وزارت بهداشت در این آیین نامه بتوانند مجوز جذب توریست درمانی اخذ کنند.

معاون وزیر بهداشت افزود: علاوه بر آن شرکتهای بازاریاب و خدمات جانبی به بیماران خارجی نیز باید مجوز لازم را از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بگیرند.

وی گفت:‌ چون تاکنون هیچ مرکز رسمی مجوز توریست درمانی از وزارت بهداشت نگرفته است طبیعاً آمار رسمی دقیقی نیز از بیماران خارجی که برای درمان به کشور می آیند نداریم اما امیدواریم با ابلاغ این آیین نامه خدمات توریسم درمانی در کشور رسمیت پیدا کند و بتوانیم آمار رسمی این خدمات را هم اعلام کنیم.

امامی رضوی همچنین از برگزاری جشنواره حاکمیت بالینی در پایان این ماه خبر داد و گفت: در این جشنواره بیمارستانهای نمونه در اجرای نظام حاکمیت بالینی معرفی می شوند ضمن اینکه بر اساس آیین نامه نظام حاکمیت بالینی ستاد وزارت بهداشت همه بیمارستانها و مراکز درمانی کشور را دوباره ارزشیابی و رتبه بندی می کند و ممکن است برخی مراکز با تغییر رتبه شان تعرفه خدماتشان نیز کاهش یا افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha