سه‌شنبه ۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۱
کد خبر: 37423
سلامت نیوز :در هر دقیقه 1/3زن آمریكایی مورد تجاوز واقع می‌شود. تمام این تجاوزات، تجاوز به عنف است و با این حساب در هر ساعت 78زن، در هر روز 1871زن و در هر سال 638هزار زن مورد تجاوز قرار می‌گیرند.

تجاوز به 1/3 زن در هر دقیقه، تجاوز به 2/8میلیون مرد در طول زندگی آنان و تجاوز به 422 هزار زندانی در سال، تنها مواردی از نتایج بستر فرهنگی‌‌ای است که ایالات متحده برای شهروندانش ایجاد کرده است.

 در حالی که دولت آمریکا همواره دولت‌های مخالف خود را به ترویج خشونت علیه زنان در کشورهایشان متهم می‌کند اما گزارش‌های موسسات مردم‌نهاد آمریکایی نشان می‌دهد که این اتفاق، در حجم بسیار بیشتری در ایالات متحده رخ می‌دهد و سیاست‌های فرهنگی دولت، به این موضوع دامن می‌زند.

یکی از بدترین موارد خشونت علیه زنان، موضوع تجاوز جنسی و فساد اخلاقی حاكم بر این روابط در ایالات متحده آمریكاست که آمار بالای آن، برخی موسسات خصوصی و مردم‌نهاد آمریكایی را به تحقیق و پژوهش در این حوزه واداشته است.

 بر اساس گزارش‌های آماری تعدادی از معتبرترین موسسات مزبور تهیه شده و بدیهی است تفاوت‌هایی در آمارهای موسسات مختلف به چشم می‌خورد كه ناشی از تفاوت جامعه آماری و شیوه تحقیق است اما متوسط آمارها سرانجام از فاجعه‌ای حكایت دارند كه در ابعاد گسترده‌ای در جامعه آمریكا در حال رخ دادن است و متاسفانه به جزیی از فرهنگ آمریكایی تبدیل شده است.

* موسسه RAINN: متجاوزان جنسی حتی یک روز هم به زندان نمی‌افتند

RAINN، مخفف "شبكه ملی بررسی تجاوز، آزار و زنای با محارم" است. این موسسه در گزارش‌ آماری قابل توجه خود فاش ساخت که 44درصد از قربانیانی (عمدتاً زنان) كه در آمریكا مورد تجاوز قرار می‌گیرند، كمتر از18 سال سن داشته و 80درصد از آنان سن‌شان كمتر از 30سال است.

سالانه 213 هزار نفر در آمریكا قربانی تجاوز جنسی می‌شوند. در سال 2007 این آمار به 248300 تن رسید. این آمار ظاهراً اعم از مردان و زنان قربانی تجاوز جنسی است اما بدیهی است كه تعداد زنان به مراتب بیشتر از مردان است.

 قریب به 60درصد از تجاوزات جنسی هرگز به پلیس گزارش نمی‌شوند و از هر16 متجاوز، 15 نفر حتی یك روز زندان هم به‌خاطر این جرم تحمل نمی‌كنند.

در واقع دولت آمریکا با ایجاد حاشیه امن برای متجاوزان، خیال آن‌ها را از تحت تعقیب قرار گرفتن و مجازات شدن در صورت ارتکاب این جرایم راحت کرده است.

RAINN در یكی دیگر از صفحات خود تصریح كرده كه طی 13 سال گذشته، چهار میلیون و دویست‌ هزار نفر در آمریكا قربانی تجاوز جنسی واقع شده‌اند.

* بردگی جنسی در آمریكا

بردگی جنسی از پدیده‌های شدیداً ناهنجاری است كه از گذشته وجود داشته و امروزه نیز شكل مدرن به خود گرفته است. در این پدیده، زن یا مرد به بردگی گرفته شده، توسط افراد متعدد و بالاخص ارباب خود مورد آزار جنسی قرار می‌گیرد كه عموماً در این وقایع، صدمات زیادی را متحمل می‌شوند. كتك زدن، آویزان كردن از اعضای بدن، شلاق زدن، تجاوز دست‌جمعی و ...

 از مواردی است كه اربابان که عموماً افراد دارای بیماری‌های روانی- جنسی هستند بر سر قربانیان خود می‌آورند؛ چرا که روابط جنسی آزاد به قدری در برابر آن‌ها قرار گرفته که روابط عادی جنسی، این افراد را ارضاء نمی‌کند و برای دستیابی به هدف خود، از راه‌های سادیسم‌گونه وارد می‌شوند.

دولت آمریکا حتی در برابر سایت‌های پورنوی فراوانی که دست به تبلیغ این پدیده نفرت‌انگیز می‌زنند، کاملاً با تساهل و در راستای احترام به آزادی بیان برخورد می‌کند! چرا که می‌داند مخاطب این تصاویر و فیلم‌ها، افکار عمومی کشورهای جهان سومی و کشورهای مبتنی بر اصول دینی نیز هستند و از این طریق، آن‌ها هم می‌توانند در این معضل فرهنگی شریک شوند.

سالانه حدود 20 هزار نفر برای بردگی به آمریكا قاچاق می‌شوند. این افراد كه با وعده كار یا تحصیل به آمریكا آورده می‌شوند، هر یك به قیمتی بین 10 هزار تا 300 هزار دلار به فروش می‌رسند. این جدا از كسانی است كه با ملیت آمریكایی به بردگی گرفته می‌شوند و آمار درستی از آنها در دست نیست.

این پدیده كثیف به حدی در كشورهای غربی و توابع فرهنگی آنها رایج شده است كه با جستجوی عبارت مربوط به این پدیده شوم در موتور جستجوی گوگل، قریب به 45 میلیون صفحه اینترنتی یافت می‌شود!

منبع: جهان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha