سه‌شنبه ۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 37433
سلامت نیوز: در ایران افزایش وزن و عدم انجام حرکات ورزشی مناسب، باعث می‌شود به مرور زمان فشار زیادی به زانو به ویژه در زنان ایجاد شود و فرد مستعد، ابتلا به ساییدگی شود.

ه گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، سهیل مهدی‌پور دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی انجمن جراحی زانو اظهارکرد: زانو درد در دو دسته برای افراد جامعه ایجاد مشکل می‌کند یکی اوستئوآرتروز است که در سنین بالا ایجاد می‌شود و دیگری ضایعات لیگامانی ایجاد شده از تروماهای ورزشی یا حوادث می‌تواند باشد.

دبیر دومین کنگره بین المللی انجمن جراحی زانو،آرتروسکپی و آسیب‌های ورزشی ایران افزود: در رده سنی جوانان آسیب‌های ناشی از پارگی رباط‌های صلیبی و ضایعات مینیسک و غضروفی شیوع بالایی دارد که به دنیال آسیب‌های ورزشی ایجاد می‌شود. تمامی این آسیب‌ها می‌تواند در صورت عدم درمان به موقع باعث سائیدگی زودرس شود.

وی افزود: سائیدگی زودرس در سنین جوانی در تمام دنیا به عنوان یک معضل مطرح است که نه می‌توان در درمان آن تعویض مفصل کرد و نه این‌که راه‌های درمانی قطعی در سنین پایین وجود ندارد.

مهدی پور تصریح کرد: به طور کلی افزایش وزن، وضعیت‌های نامناسب مانند روی زمین نشستن، توالت ایرانی باعث فشار بیش از حد به زانو می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha