سه‌شنبه ۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۱
کد خبر: 37434
سلامت نیوز: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه پزشکان نباید شبهه اهل دنیا بودن را در نزد آحاد جامعه ایجاد کنند، گفت: نگاه پزشکان نباید به جیب مردم باشد و باید به صورت یکسان به افراد مستضعف و مرفه با یک نگاه ارائه خدمات دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، حسن ابوالقاسمی در همایش سراسری بسیجیان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که با حضور سردار نقدی برگزار شد اظهار داشت: هفته بسیج مصادف با ایام شهادت امام حسین(ع) شده است و به حق شایسته است ما به عنوان شیعیان آقا اباعبدالله با فرهنگ عاشورایی آشنا شویم.

وی با اشاره به تبلیغ انحرافی دشمنان امام حسین(ع) در آن زمان مبنی بر اینکه جنگ آقا اباعبدالله جنگ قومی بین بنی هاشم و بنی امیه است افزود: امام حسین(ع) در زمان حج برای یک حرکت سازنده و الهی جهت احیای مجدد دین اقدام کرد و حال تمام انحرافات آن زمان به دلیل انحراف افراد از حکومت اسلامی بود.

ابوالقاسمی با بیان اینکه بعد از سقوط حکومت طاغوت امام خمینی(ره) بسیج را بر اساس آموزه‌های عاشورایی تأسیس کرد اظهار داشت: مقام معظم رهبری به شبهه‌ای که سالها عنوان می‌شد که چرا بسیج که در فعالیت‌های نظامی حضور دارد اقدامات سیاسی می‌کند را برطرف کرد و فرمودند که بسیج سیاسی است ولی اهل سیاسی‌بازی نیست.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری بسیج، به خرافات نباید اعتقاد داشته باشد و به علم ارزش می‌گذارد و ما نیز باید دنبال علم و یافته‌های جدید باشیم.

ابوالقاسمی تصریح کرد: بسیج ظاهر و پنهانش یکی است و به دنبال آباد کردن دنیا است ولی دنیاگرا نیست و شبهه اهل دنیا بودن نباید در بین پزشکان رواج یابد و پزشک باید به صورت یکسان به مستضعفان و مرفهین ارائه خدمات دهد و نگاهش به جیب مردم نباشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تهیه مستندات علمی و پزشکی دفاع مقدس بسیاری ضروری است و باید هر چه بیشتر فعالیت‌های تیم‌های اضطراری درمان در ایام دفاع مقدس تهیه و مستند آن در اختیار دیگران قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha