یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3744

برای نخستین بار متخصصان ایتالیایی موفق شدند با لپیند سلولهای پوستی تغییر ژنتیك داده شده ی پوست، بیماری های پوستی ناشی از نقص ژنتیكی مانند اپیدرمولیسیس را درمان كنند.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از خبرگزاری آلمان، به گفته محققان آكادمی اروپایی درماتولوژی و نورولوژی EADV، عوارض پوستی ناشی از تغییرات ژنتیكی، از طریق جهش لوژنهایی ایجاد می شود كه در ارتباط لایه های پوست نقش مهمی را ایفا می كنند.
بنا ب] این گزارش، مبتلایان به بیماری ارثی پوستی اپیدرمولیسیس، بدلیل آسیب دیدگی های شدید پوستی و سرایت بیماری ها و بدلیل نبودن درمان مناسب برای بیماران نمی توانند زندگی طبیعی خود را ادامه دهند.
بر اساس این گزارش، محققان دانشگاه مودنا با كشت سلولهای بنیادی اپدیم این بیماران، آنها را از لحاظ ژنتیكی تغییر دادند و سپس این سلولهای تغییر داده شده را به پوست بیماران پیوند زدند که نتیجه تحقیق نشان داد حتی تا یكسال و نیم بعد از این عمل پیوند هیچ عارضه ی پوستی، التهاب ، تاول و سرایت بیماری در پوست این بیماران مشاهده نشد البته محققان تاكید كردند تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.
این گزارش حاکیست، درباره ی این روش جدید درمانی برای درمان بیماری های ارثی پوستی در شانزدهمین كنگره آكادمی اروپا كه از 16 تا 20 ماه می (26 تا 30 اردیبهشت) در وین اتریش برگزار می شود، اطلاعات بیشتری ارائه می گردد.
 همچنین در حین برگزاری این كنگره، حدود 7 هزار متخصص پوست و محقق در رابطه با یافته های جدید در رابطه با درمان بیماری های پوستی بخصوص درمان سرطان پوست موسوم به ملانوم بدخیم به بحث و گفتگو می پردازند.
 یادآور می شود، ملانوم بدخیم تومور بدخیم پوستی است كه از یك خال شروع شده و وخیم می شود و شامل تعداد زیادی سلولهای سیاه رنگ است كه تمایل به متاستا(سرطان) دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha