سه‌شنبه ۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 37443
سلامت نیوز :یک پژوهش جدید در آمریکا نشان می دهد زنان بارداری که غذاهای فست فود مملو از چربی های اشباع نشده می خوردند، کودکانی غیرطبیعی و بیش از اندازه چاق به دنیا می آورند. به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی ای بی سی 7 آمریکا، پژوهشگران دانشگاه هاروارد دریافتند: زنانی که در دوره بارداری چربی های اشباع نشده از طریق غذاهای فست فود مصرف می کنند؛

 ممکن است کودکانی غیرطبیعی و بیش از اندازه چاق به دنیا بیاورند. بر پایه این گزارش، این چربی ها اشباع نشده عواقب خطرناکی بر نوزاد و مادر دارد و هرچند پژوهش یاد شده روشن نکرده است که این چربی ها به تنهایی باعث رشد جنین می شود اما پژوهشگران ارتباطی بین هیکل نوزاد با سطح کلسترول خون مادر که چربی اشباع نشده مصرف کرده است، یافته اند. پزشکان اکثراً در موارد بزرگ بودن هیکل نوزاد به سزارین متوسل می شوند و این وضعیت جسمی نوزادان، خطر ابتلای آنها به بیماری دیابت و بیماریهای قلبی را در آینده افزایش می دهد.

پژوهشگران 1400 زن باردار را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که با افزایش هر یک درصد میانگین چربی روغن های هیدورژنه خطر بزرگ شدن جنین به حدی زیادتر می شود که شاید در برخی موارد کشنده باشد. این چربی های اشباع نشده در غذاهای فست فود نظیر چیپس و سیب زمینی های سرخ شده وجود دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha