سه‌شنبه ۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۷
کد خبر: 37446
سلامت نیوز: به گفته رییس اداره ایدز وزارت بهداشت ابتلا به بیماری ایدز در بین زنان افزایش یافته است.

عباس صداقت در گفت و گو با پانا با اعلام این خبر، افزود: در سه ماهه اول سال جاری، 21 هزار و 435 مورد ابتلا به ویروس HIV در مراکز مشاوره شناسایی شده است که حاکی از افزایش ابتلای زنان به این ویروس نسبت به سال های گذشته است.

وی در مورد آمار ابتلای زنان به این ویروس در سه ماهه اول سال، اظهار داشت: از موارد ابتلای مربوط به سه ماهه اول سال؛ 19هزار و 812 مورد ابتلا به ویروس HIV مربوط به مردان، هزار و 623 مورد مربوط به زنان می شود. گرچه 4/92 درصد مبتلایان را مردان و 6/7 را زنان تشکیل می دهد اما میزان ابتلای زنان نسبت به سال های گذشته روند افزایشی داشته است.

رییس اداره ایدز وزارت بهداشت، ادامه داد: همچنین در سه ماهه اول سال دو هزار و 190 مورد ابتلا به ایدز مربوط به مردان و 241 مورد نیز مربوط به زنان بوده است که شامل 1/90 درصد ابتلای مردان و 9/9 درصد ابتلای زنان است.

وی با اشاره به ثبت سه هزار و 617 مورد مرگ در سه ماهه اول سال بر اثر این بیماری، بیان کرد: سه هزار و 617 مورد فوت معادل 1/96 درصد مربوط به مردان و 146 مورد فوت معادل 9/3 درصد مربوط به زنان بوده است.

صداقت با تاکید بر آسیب پذیری زنان در برابر ایدز، از توجه به زنان آسیب پذیر و جوانان و نوجوانان در برنامه دوم کشوری کنترل ایدز خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha