سلامت نیوز: معصومی از افزایش 25 درصدی ماموریت‌های اورژانس كشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا،  غلامرضا معصومی رییس مركز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشكی كشور درباره برنامه افزایش شمار مراكز فوریت‌های پزشكی 115 در برنامه پنجم توسعه اظهار داشت: در این برنامه پیش‌بینی شده است اورژانس پیش بیمارستانی، جاده‌های فرعی و روستایی را زیر پوشش قرار دهد كه در نتیجه در طول این برنامه یک هزار پایگاه در جاده های فرعی در نظر گرفته شد.
 
معصومی ادامه داد: علاوه بر 300 پایگاه باقی مانده برای جاده‌های اصلی و شهری از برنامه چهارم توسعه، با توجه به وسعت جاده‌های فرعی و روستایی منطقی نیست، برای همه پایگاه‌ها به صورت زمینی وارد شویم به همین منظور از امداد هوایی استفاده کرده و 45 فروند بالگرد برای حوزه فوریت‌های پزشكی در نظر گرفته شده است اما با توجه شرایط تحریم تا سال گذشته تنها یک فروند بالگرد خریداری شد.

وی افزود: امسال قرار است 100 دستگاه اتوبوس آمبولانس به ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی اضافه كنیم كه تاكنون 20 دستگاه اضافه شده است.

رییس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی كشور  افزود: هم اكنون یک‌هزار و 950 پایگاه پیش بیمارستانی و بیش از سه هزار و 700 آمبولانس در كشور فعال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha