سه‌شنبه ۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۹
کد خبر: 37453
سلامت نیوز: مدیر کل اداره ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت انجام آزمایش ایدز قبل از ازدواج را توصیه نمی کند.

عباس صداقت در گفت و گو با پانا در این مورد، افزود: نه تنها وزارت بهداشت، بلکه نظرات کارشناسی نیز این موضوع را تایید نمی کند.

وی در مورد چرایی عدم تایید آزمایش ایدز قبل از ازدواج، بیان کرد: زیرا این آزمایش همان ایرادی را دارد که آزمایش اعتیاد قبل از ازدواج دارد.

رییس اداره ایدز وزارت بهداشت توضیح داد: آزمایش اعتیاد تضمینی برای معتاد نبودن یا معتاد نشدن یکی از زوج ها نیست، زیرا در حال حاضر بیشترین آمار طلاق مربوط به اعتیاد است در حالی که قبل از ازدواج آزمایش می شود.

وی با بیان اینکه حتی در صورت معتاد نبودن زوج یا زوجه نیز ممکن است بعدا معتاد شوند، تصریح کرد: ماهیت بیماری ایدز یکی دیگر از دلایلی است که نمی توان به آزمایش آن قبل از ازدواج اعتماد کرد.

صداقت در این مورد گفت: ماهیت این بیماری به گونه ای است که دوره دارد، به این معنی که تا دوره اش تمام نشود آزمایش ابتلای فرد را نشان نمی دهد در حالی که ممکن است فرد مبتلا به ویروس ایدز باشد.

رییس اداره ایدز افزود: از این رو نمی توان با یک آزمایش با اطمینان در مورد مبتلا یا مبتلا نبودن یک فرد به ایدز پاسخ قطعی داد؛ بدین ترتیب اگر زوجی آزمایش ایدز دادند و جواب آزمایش آن ها منفی بود هیچ تضمینی وجود ندارد که چند ماه دیگر نیز منفی باشد.

وی همچنین با بیان اینکه هر آزمایش برای هر فرد 15 هزار تومان هزینه دارد، افزود: با توجه به هزینه بالای این آزمایش نیز اجباری شدن انجام آن قبل از ازدواج به صرفه نیست.

صداقت بر سرمایه گذاری برای اطلاع رسانی و آموزش به جای آزمایش قبل از ازدواج تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha