سلامت نیوز: وزیر بهداشت ضمن بیان این مطلب كه طرح تشكیل شورای عالی بیمه سلامت نهایی شده و مواردی كه مدنظر ما بود تا حد زیادی در این طرح لحاظ شده است، گفت: زمان تشكیل این شورا را باید از معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری سوال كنید.

دكتر مرضیه وحید دستجردی در گفت وگو با ایسنا، درباره ابطال تعرفه‌های بخش غیردولتی و زمان اعلام تعرفه‌های جدید توضیح داد: بنا بود معاونت درمان وزارت بهداشت با سازمان نظام پزشكی به عنوان نماینده بخش خصوصی جلساتی در زمینه مشكل تعرفه بیمارستان‌های خصوصی داشته باشند از جمله این مشكلات می‌توان به عدم افزایش تعرفه‌های آزمایشگاهی اشاره كرد.

وزیر بهداشت افزود: قرار بر این بوده است كه برای نیمه دوم امسال این نظرات را به هیئت دولت اعلام كنیم و اگر قبل از آن شورای عالی بیمه سلامت ایران تشكیل شده باشد، تعرفه‌های جدید در آن شورا مطرح و تصویب شود.

وحید دستجردی در پاسخ به این پرسش كه در نهایت شورای عالی بیمه سلامت چه زمانی تشكیل خواهد شد، گفت: زمان تشكیل این شورا را از معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری سوال كنید.

وی افزود: ما در جلسات شركت كردیم، طرح تشكیل شورا نهایی شده است و باید در دولت مطرح شود. مواردی كه مدنظر ما بود تا حد زیادی در این طرح لحاظ شده است.

وزیر بهداشت، همچنین درباره رعایت منشور هشت ماده‌ای حقوق بیمار در بیمارستان‌ها توضیح داد: منشور حقوق بیمار را به اطلاع مردم رسانده‌ایم و آن را در مكان‌هایی چون اورژانس‌ها، بخش‌ها و راهروهای بیمارستان‌ها نصب كرده‌ایم كه برای مردم قابل استفاده باشد.

وی اضافه كرد: علاوه بر آن گروهی كه مسئول حاكمیت خدمات بالینی است طی بازدید از اورژانس‌ها به منظور تعیین سطح رضایتمندی مردم در مورد منشور رعایت حقوق بیمار و محتوای آن از بیمار و همراهانشان سوال می‌كنند.

به گفته وحید دستجردی منشور حقوق بیمار یكی از مهمترین آیتم‌هایی است كه اگر بر اساس خوداظهاری بیماران در بیمارستان نادیده گرفته شود حتما در رتبه بندی و درجه بندی بیمارستان تاثیر می‌گذارد.

وی همچنین درباره كیفیت ارائه خدمات بالینی در بیمارستان‌ها توضیح داد: یكی از فاكتورهای دخیل در كیفیت ارائه خدمات بالینی در بیمارستان‌ها، نیروی انسانی است كه باید به حد كفایت باشد.

وزیر بهداشت، افزود: اكنون با كمبود نیروی انسانی خدماتی، پیراپزشكی و پرستاری مواجه هستیم. اگر نتوانیم نیروی انسانی را به حد استانداردهای تعیین شده كشوری و جهانی برسانیم به یقین در كیفیت خدمات ارائه شده اثرگذار خواهد بود.

وحید دستجردی با بیان این كه پایین بودن كیفیت خدمات نیز منجر به نارضایتی بیمار خواهد شد، تاكید كرد: علی رغم همه اینها تلاش می‌كنیم بیمارستان‌ها حداكثر رسیدگی به بیماران را داشته باشند. اگر خلاف آن به ما گزارش یا شكایتی مطرح شود رسیدگی می‌كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha