سلامت نیوز: نماینده وزارت بهداشت گفت:بیماران ایدزی فاقد دفترچه درمان تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار می گیرند با مثبت تشخیص داده شدن HIVآنها بیمه خدمات درمانی برای آنها صادر می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، جلسه پرسش و پاسخی میان مسوولان و خبرنگاران حاضر در کارگاه آسیب شناسی ایدز و رسانه برگزار شد که طی آن چهار پژوهشگر این حوزه به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند.

خانم دکتر مرتضوی نماینده وزارت بهداشت ونماینده دانشگاه تهران در حوزه بهداشت وسلامت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در کشور فقط داوطلبان مورد آزمایش ایدز قرار می گیرند و چرا این آزمایش تنها برای مادران باردار اجبار است و پیش از ازدواج به افراد توصیه نمی شود اظهار داشت: ایدز بیماری نیست که به راحتی به دیگران انتقال داده شود و 90 تا 95 درصد از افراد مبتلا می دانند که به این بیماری مبتلا شده اند بنابراین مادرانی که هنوز وزن حمل نکرده اند برای آگاهی از وضعیت فرزند خود این آزمایش را انجام می دهند و دیگر افراد تنها با تمایل خود برای آزمایش به مراکز مشاوره مراجعه می کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه وزارت بهداشت اعلام کرده است که تمام خدمات ارائه شده به بیماران ایدزی رایگان است اما چرا هنوز در بیمارستان ها برای بستری هزینه های هنگفتی از بیماران دریافت می شود، گفت: 20 درصد از بیماران ایدزی کل کشور در بیمارستان امام خمینی درمان می شوند و با بیمه قرارداد بسته شده است تا تمام بیماران از بیمه خدمات درمانی استفاده کنند و افرادی که فاقد بیمه درمانی هستند با مثبت تشخیص داده شدن HIVآنها بیمه خدمات درمانی برای آنها صادر می شود.

خانم دکتر احمدنیا در پاسخ به این سوال که چند انجمن در این حوزه وجود دارد گفت: طبیعتاً انجمن های این حوزه ناکافی است اما انجمن حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی یکی از فعالان این حوزه است.

دکتر پوراصغریان نیز درخصوص اقدامات بهزیستی و بودجه ای که برای این بیماران در نظر گرفته شده است گفت: حقوق مشخصی برای کسانی که HIV مثبت دارند وجود ندارد اما امیدواریم با بحث فرهنگ سازی و همکاری رسانه های عمومی و وزارت آموزش و پرورش این افراد بتوانند مانند دیگران از حقوق خود بهره مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha