چهارشنبه ۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 37473

عضو کمیسیون بهداست مجلس اعلام کرد: برنج های آلوده وجود داشته است و چون قاچاق سودآور است، افرادی از این طریق صاحب قدرت و نفوذ می شوند و از بیان حقایق جلوگیری می کنند به همین علت مجلس از سازمانهای مرتبط در دولت خواسته است که گزارش دقیقی در این مورد به مجلس بدهند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداست مجلس اعلام کرد: برنج های آلوده وجود داشته است و چون قاچاق سودآور است، افرادی از این طریق صاحب قدرت و نفوذ می شوند و از بیان حقایق جلوگیری می کنند به همین علت مجلس از سازمانهای مرتبط در دولت خواسته است که گزارش دقیقی در این مورد به مجلس بدهند.

امیدوار رضایی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اینکه موضوع برنج‌های آلوده ۲ سال اخیر مطرح شد ولی سازمان استاندارد حرف خود را پس گرفت و دوباره اکنون سازمان بازرسی این موضوع را مطرح کرده در مورد رویکرد مجلس گفت: مجلس بر اساس وظیفه ذاتی خود بر اجرای درست قوانین نظارت می‌‌کند که یکی از آن قوانین سلامت غذاست، چه غذای وارداتی و چه تولید داخل.

وی افزود: یکی از موضوعات مهمی که از چند سال پیش در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح است بحث برنج‌های آلوده است. البته خیلی مواد آلوده به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند که باید برخورد کنیم و تذکرات لازم را بدهیم.

قاچاقچیان صاحب نفوذ از بیان حقایق جلوگیری می‌کنند

رضایی تصریح کرد: صحبت‌هایی که همکاران اداره استاندارد اعلام کردند مورد توافق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نبود و موارد آلوده وجود داشته است. طبیعتاً وقتی قاچاق سودآور است، افرادی صاحب ثروت می‌شوند، صاحب قدرت و نفوذ هم می‌شوند و می‌توانند در جاهایی نفوذ کنند و از بیان حقایق جلوگیری کنند.

رضایی در پاسخ به اینکه مجلس برای رفع این مشکلات چه راهکاری در پیش دارد گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا باید وظیفه‌اش را درست انجام دهد و وزارت بهداشت هم نظارت خود را همچنان داشته باشد.

بعید می‌دانیم برنج‌های آلوده از مبادی رسمی وارد شده باشد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به اینکه آیا برنج‌های آلوده ممکن است از مبادی رسمی هم وارد شده باشند، گفت: ممکن است با کمک مبادی رسمی این کار صورت گرفته اما با توجه به اینکه ناظران وزارت بهداشت در مبادی رسمی حضور دارند، بعید می‌دانیم چرا که برنج‌های آلوده باید از این مسیر عبور کنند.

گزارش دقیقی در مورد برنج‌های آلوده از سازمان‌های ذیربط خواسته‌ایم

وی در مورد برنامه کمیسیون‌ بهداشت و درمان مجلس در مورد برنج‌های آلوده اظهار داشت: از وزارت جهاد کشاورزی و وزارت جدید صنعت، معدن و تجارت که مجوز واردات می‌دهد و هم وزارت بهداشت و درمان خواسته‌ایم گزارش خود را به ما بدهند و همچنین ستاد مبارزه با قاچاق کالا گزارشهایی داده‌اند که کامل نبوده ما درخواست کردیم گزارش دقیق‌تری بدهند و همین طور موسسه استاندارد، چرا که این سازمان‌ها با این مسئله درگیرند.

وی گفت: امیدواریم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس زودتر به جمع‌بندی برسد تا آن را در صحن علنی مجلس اعلام کنیم در عین حال تذکرات لازم به دستگاه‌های ذیربط داده شود تا از ورود هر نوع مواد غذایی که برای سلامتی مضر است جلوگیری شود از جمله برنج و موارد متعدد دیگر که داریم.

رضایی اذعان داشت: از دوستان رسانه می‌خواهیم به عنوان مدافع سلامت مردم به جد وارد صحنه شوند و به دستگاه‌های مختلفی که درگیر هستند مسئولیت‌شان را متذکر شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha